Parteneriatul public privat - oportunitate pentru dezvoltarea turismului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
297 9
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-11 22:26
SM ISO690:2012
MIHAILUC, Olesea. Parteneriatul public privat - oportunitate pentru dezvoltarea turismului. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.1, pp. 267-271. ISBN 978-9975-914-99-4 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.1, 2015
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2015

Parteneriatul public privat - oportunitate pentru dezvoltarea turismului


Pag. 267-271

Mihailuc Olesea
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 16 iunie 2021


Rezumat

The experience of developed countries in terms of tourism has shown that publicprivate partnership is an effective way of tourism capitalization resources as it provides more benefits not only for these two involved parties but also for the entire society. Public-private partnership projects in the sphere of tourism can be achieved for developing tourism infrastructure, creating communication platforms in development of some events like (festivals, exhibitions, fairs etc.), arrangement of some rest areas, restoration of some monuments / historical landmarks etc. Legislation of the Republic of Moldova offers the possibility of such partnerships in several ways and types of contracts however in tourism these kinds of public-private partnerships are often missing.