Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
370 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-05-27 11:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.616.433.083.1]:781.6 (4) |
Muzică (1810) |
SM ISO690:2012 TURTĂ-TIMOFTE, Ioana-Laura. Seria Lullabies, op. 33 de Josef Suk: între tradiţia berceusei romantice și inefabilul impresionist. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 90-93. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: [780.8:780.616.433.083.1]:781.6 | ||||||
Pag. 90-93 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol urmăreşte expunerea unei analize stilistico-interpretative a seriei Lullabies, op. 33 de Josef Suk. Deşi genul de berceuse sau lullaby (în limba engleză) a fost cunoscut încă din Antichitate, compozitorii romantici au fost cei care i-au defi nitivat forma şi structura internă: ritm ostinat, melodie simplă de origine populară, caracter de refren liniştitor, aproape improvizatoric, în 3/4 sau 6/8 (în secolul XX există lucrări şi în măsuri binare sau compuse). La începutul secolului XX se observă o tendinţă principală de transformare a acestui gen: îmbinarea principiilor romantice cu noile idei armonice impresioniste. Suita Lullabies reprezintă una dintre lucrările care demonstrează această preferinţă a compozitorilor moderni. Chiar dacă Josef Suk a păstrat tiparele de construcţie preluate de la romantici, limbajul armonic cromatic, schimbările tonale neaşteptate şi atmosfera generală creată sunt elemente ale curentului impresionist. |
||||||
Cuvinte-cheie osef Suk, berceuse, suită instrumentală, formă muzicală, interpretare pianistică, Josef Suk, berceuse, instrumental suite, musical form, pianistic interpretation |
||||||
|