Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
243 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-05-27 11:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.036:781.68+784.036:784.9 (1) |
Muzică vocală (287) |
SM ISO690:2012 BADIU-AVRAM, Ioana. Dialectica vocală în lucrările celei de a doua școli vieneze. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 63-70. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.036:781.68+784.036:784.9 | ||||||
Pag. 63-70 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Muzica secolului XX, îndeosebi muzica vocală, a fost marcată în evoluţia sa de schimbările perfecţionate de Arnold Schönberg, care reuşeşte să surprindă tendinţele vremii – întâi de toate, prin lucrarea sa din 1912, Pierrot Lunaire, care a devenit un tipar pentru generaţia viitoare. Schönberg dispunea de aceleaşi mijloace şi tehnici de compoziţie ca şi contemporanii săi, dar a ales să le prezinte într-o formă personal reinterpretată şi reorganizată, în necontenita sa căutare de noi structuri care să le substituie pe acele pierdute odată cu renunţarea la centrul tonal. Vocea umană a fost un element important în scriitura lui Schönberg, cât şi în lucrările discipolilor săi; Anton Webern prezenta un portativ vocal infernal, în timp ce Alban Berg pleda pentru utilizarea tuturor posibilităţilor vocale. |
||||||
Cuvinte-cheie vocalitate, registru extrem, Sprechgesang, belcanto, tehnici speciale de emisie, vocality, extreme register, Sprechgesang, belcanto, special vocal techniques |
||||||
|