Satisfacția pacienților de îngrijirile medicale spitalicești
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
391 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-19 23:34
SM ISO690:2012
BINIUC, Dumitru. Satisfacția pacienților de îngrijirile medicale spitalicești. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, 21-23 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: USMF, 2020, p. 101.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” 2020
Congresul "Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”"
Chişinău, Moldova, 21-23 octombrie 2020

Satisfacția pacienților de îngrijirile medicale spitalicești

Patient satisfaction with hospital medical care


Pag. 101-101

Biniuc Dumitru
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2021


Rezumat

Background. Patient satisfaction is an important element in determining the quality of medical services. Surveys among patients are increasingly used both internationally and nationally to measure the performance of health systems. Objective of the study. Analysis of patients’ satisfaction with hospital medical care. Material and Methods. A cross-sectional study of 118 adults, beneficiaries of hospital care was carried out. An anonymous self-administrated questionnaire was used to collect data. Excel program was used to analyse the dataset. Results. 33.6% of respondents said they were satisfied and very satisfied with the medical care provided in the hospital. About six out of 10 patients (58.6%) were satisfied and very satisfied with the knowledge and qualification of medical doctors, 53.4% with the knowledge and qualification of nurses, and 42,4% with the attitude of medical staff. The highest degree of satisfaction with the attitude of medical staff was attested in the republican hospitals (64.3%), followed by the municipal hospitals (53.5%) and the district hospitals (30.6%). Only 33.9% of patients were satisfied with the conditions in the hospital ward and 22.1% in the bathroom. Conclusion. (1) Evaluation of patient satisfaction highlighted aspects that negatively influence patient’s perception of the quality of hospital medical services. (2) The identified issues should be taken into account when drafting strategies on the development of national health system.

Introducere. Satisfacția pacientului este un element important în determinarea calității serviciilor medicale. Sondajele adresate pacienților sunt folosite tot mai frecvent atât la nivel internațional, cât și național pentru măsurarea performanței sistemelor de sănătate. Scopul lucrării. Analiza gradului de satisfacție al pacienților cu privire la îngrijirile medicale spitalicești. Material și Metode. A fost efectuat un studiu transversal la care au participat 118 persoane adulte, beneficiari ai îngrijirilor medicale spitalicești. Un chestionar anonim autoadministrat a fost utilizat pentru colectarea datelor. Programul Excel a fost folosit pentru analiza setului de date. Rezultate. 33,6% din respondenți s-au declarat mulțumiți și foarte mulțumiți de îngrijirile medicale acordate în spital. Circa șase din 10 pacienți (58,6%) au rămas mulțumiți și foarte mulțumiți de cunoștințele și calificarea medicilor, 53,4% - de cunoștințele și calificarea asistenților medicali, iar 42,4% de atitudinea personalului medical. Cel mai înalt grad de satisfacție de atitudinea personalului medical s-a atestat în spitalele republicane (64,3%), urmat de spitalele municipale (53,3%) și cele raionale (30,6%). Un nivel redus de satisfacție s-a atestat referitor la condițiile hoteliere; doar 33,9% din pacienți au fost satisfăcuți de condițiile din salon, iar 22,1% de blocul sanitar. Concluzii. (1) Evaluarea satisfacției pacientului a evidențiat aspecte care influențează negativ percepția calității serviciilor medicale spitalicești de către pacienți. (2) Problemele identificate trebuie luate în considerare la elaborarea strategiilor de dezvoltare a sistemului național de sănătate.

Cuvinte-cheie
Patient Satisfaction, hospital medical care,

satisfacţia pacientului, îngrijiri medicale spitalicești