Abordări teoretice ale utilizării tacticilor de șoc în contextul reclamei comerciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
399 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 23:03
SM ISO690:2012
GAUGAŞ, Tatiana. Abordări teoretice ale utilizării tacticilor de șoc în contextul reclamei comerciale. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Centrografic, 2016, Vol.1, pp. 235-239. ISBN 978-9975-88-007-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.1, 2016
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2016

Abordări teoretice ale utilizării tacticilor de șoc în contextul reclamei comerciale

JEL: M43, M41

Pag. 235-239

Gaugaş Tatiana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 martie 2021


Rezumat

The limits of shock tactics in advertising accuse the creators of shocking advertisements of emotional manipulations and commerce of social issues, it may offend consumers, they are differently perceived in commercial and social advertising context. The aim of this article is to analyse the arguments of use shock tactics in commercial advertising based on theoretical framework in the field. Shock advertising is a conscious attempt to cause a shock to the consumer by violating social, cultural, moral, and religious values of society. Scientific literature analysis reveals that shock tactics in commerial advertising may be used to make people stop and notice an advertisement, to differentiate among competitors, to recognize the brand and to encourage consumers to buy products.

Cuvinte-cheie
adveritsing, shock tactics, shock appeals, commercial adveritisng, consumers responses