Inteligențele multiple în logopedie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
480 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 12:39
SM ISO690:2012
ANGHEL, Elizabeta Elena. Inteligențele multiple în logopedie. In: Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi, 22-23 noiembrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, pp. 50-55. ISBN 978-9975-46-403-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi 2019
Conferința "Asistenţa logopedică: actualitate şi orizonturi"
Chişinău, Moldova, 22-23 noiembrie 2018

Inteligențele multiple în logopedie


Pag. 50-55

Anghel Elizabeta Elena
 
Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu”
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2021


Rezumat

În psihologia clasică se disting două concepții despre inteligență și anume o abordare „psihometrică standard‖ sau o abordare „multifactorială‖. Howard Gardner menționează în „Inteligențe multiple există o viziune alternativă pe care aș vrea să o prezint – una bazată pe o viziune foarte diferită asupra școlii. Este o viziune pluralistă asupra minții, recunoscând multe fațete discrete ale cunoașterii, care acceptă faptul că oamenii au puteri cognitive diferite ale cunoașterii și stiluri cognitive deosebite. Această elaborare „pluralistă‖ a transformat-o Howard Gardner în „Teoria inteligențelor multiple‖.

To begin with, H. Gardner stated that classical psychology distinguishes two concepts of intelligence, namely a "standard psychometric" approach and a "multifactorial" one. After discussing the new intelligences added by Gardner, he mentions: "My hesitation in fully accepting an existential intelligence stems from the precarious hitherto evidence that there are areas of the brain specifically involved in the decoding of these major aspects of existence". The cognitive method specific to philosophers, those who ask questions about the meaning of happiness, the beginning of the universe; probably spirituality also falls here.

Cuvinte-cheie
inteligențe multiple, inteligenţă