Egalitatea deplină între profesorii de sex feminin și cei de sex masculin în cadrul școlii, în atmosfera mentalității bărbaților
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
416 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-01 18:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:305-055.1/.2 (1)
Organizarea instruirii (536)
Studii de gen (96)
SM ISO690:2012
AMOUN HABASHI, Manal. Egalitatea deplină între profesorii de sex feminin și cei de sex masculin în cadrul școlii, în atmosfera mentalității bărbaților. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 318-328. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Egalitatea deplină între profesorii de sex feminin și cei de sex masculin în cadrul școlii, în atmosfera mentalității bărbaților

The full equality between female teachers and male teachers in the school staff in the atmosphere according to the mentality that the men domunate

CZU: 37.091:305-055.1/.2

Pag. 318-328

Amoun Habashi Manal
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2021


Rezumat

„Femeile muncitoare” nu este doar un ideal feminist, ci o necesitate a realității economice liberale. Cu toate acestea, în ciuda faptului că majoritatea femeilor din Statul Israel au fost integrate pe piața muncii, situația lor nu este încă egală cu cea a bărbaților, nu în caracteristicile lor de angajare, nu în salariile pentru munca lor și nu în oportunitățile pe care le au pe piața muncii. În mod considerabil, conform indicelui de gen pentru anul 2015, femeile dobândesc capital uman pentru a se integra în arena publică, dar nu reușesc să-l transpună în realizările de pe piața muncii și să reducă decalajele din puterea politică și economică. Școala este o comunitate socială. Este una dintre principalele componente ale pieței muncii care angajează cel mai mare număr și procent de femei (profesori de sex feminin). De asemenea, este adevărat că școala suferă procese de schimbare care afectează cultura organizației. Aceste schimbări afectează procesele de predare – învățare-evaluare, climatul educațional și social în care există o relație între școală, părinți și comunitate în ansamblu. Scopul este de a crea un spațiu nou, diferit și echitabil, care să permită tuturor părților interesate sociale să rupă granițele de gen în numele unei societăți mai echitabile și mai rezonabile pentru toată lumea. De fapt, având în vedere situația, cercetarea profesională și literatura relevantă, experiența mea și familiaritatea mea personală cu problema dată ca profesoară, educatoare și coordonator profesional la una dintre școlile incluse în eșantion și, de asemenea, avînd în vedere ceea ce aud și știu de la profesori din școala unde predau și din alte școli pe care îi întâlnesc în timpul seminariilor continue, am decis să investighez, să examinez și să rezist impactului percepțiilor etice, atitudinilor și diverse componente ale mentalității societății în care bărbații domină egalitatea dintre profesoare și profesori de sex masculin din școlile medii din sectorul Arab. Cercetarea a contribuit la proiectarea mediilor de lucru care pot sprijini procesele de creștere și dezvoltare care nu sunt sensibile la gen. Componentele abordate aici vizează publicul și nevoile acestuia, condițiile de mediu, potențialul educațional, procesele de evaluare și multe altele.

“Working women” is not only a feminist ideal but a necessity of the liberal economic reality. However, despite the fact that most women in the State of Israel were integrated into the labor market, their situation is still not equal to that of men, not in their employment characteristics, not in the wages for their work and not in the opportunities that they have in the labor market. Considerably according to the gender index for 2015 shows that women acquire human capital in order to integrate into the public arena but fail to translate it to achievements in the labor market and to reduce the gaps in the political and economic power. The school is a social community. It is one of the main components of labor market that employs the largest number and percentage of women (female teachers). It is also true that the school undergoes change processes that affect the culture of the organization. These changes affect the processes of teaching – learning – assessment, the educational and social climate in which there is a relation between the school and the parents and the community as a whole. The aim is to create a new space, which is different and equitable, that will enable all of the social stakeholders to break the boundaries of gender in behalf a of more equitable and more fair society for everyone. In fact, given the situation on the ground, the professional research and relevant literature, my experience and my personal familiarity with the area as a female teacher, educator and professional coordinator at one of the schools which are included in the sample and also in the light of what I hear and know from the population of teachers in the school where I teach and from teachers from other schools who I meet during continuing education and seminars, I decided to investigate, to examine and to withstand the impact of ethical perceptions, attitudes and various components of the mentality of the society in which males dominate the equality between female teachers and male teachers of the school staff in the middle schools in the Arab sector. The research contributed to the design of work environments that can support growth and development processes that are not gender sensitive. The components addressed here target audience and its needs, environmental conditions, educational potential, assessment processes and more.

Cuvinte-cheie
egalitate deplină, femei muncitoare, comparație între profesoare și profesori, atmosfera conform mentalității în care domină bărbații, percepții etice,

Full Equality, Working women, Comparison between Female Teachers and Male Teachers, the Atmosphere according to the Mentality that the Men Dominate, ethical perceptions