Articolul precedent |
Articolul urmator |
587 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-21 17:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (485) |
Organizarea instruirii (536) |
SM ISO690:2012 BOȚ, Vadim. Pregătirea cadrelor didactice – parte componentă a politicilor publice. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 309-317. ISBN 978-9975-3492-0-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020 | ||||||
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane" Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 309-317 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Politica publică este de fapt o direcţie de acţiune adoptată şi urmărită de guvern. Implementarea unei politici publice reprezintă un stadiu critic de realizare a unei politici publice în care rolul administraţiei este decisiv. Politicile publice trebuie să fie considerate un instrument direct care să permită clasei politice atingerea anumitor obiective specifice incluse în programele de guvernare sau care se impun pe parcursul guvernării. Prin urmare, implementarea politicilor publice în pregătirea corespunzătoare a cadrelor didactice, a devenit o necesitate stringentă în dirijarea eforturilor de realizarea activităţilor de performanţă al cadrelor respective de către guvernanţi. Conceptul de formare continuă a cadrelor didactice reprezintă un factor favorizant pentru dezvoltarea sistemului educaţional şi pentru sporirea calităţii educaţiei în Republica Moldova. Este de remarcat că participarea la stadii, proecte, conferinţe internaţionale, seminarii este o modalitate eficientă de dezvoltare profesională ce contribuie la creşterea calităţii profesionale. Activităţile de formare a cadrului didactic, vor răspunde cerinţilor sociale aflate în permanentă schimbare calitativă, ceea ce va impune îndeplinirea unor sarcini noi în contextul educaţional. O pregătire de calitate superioară a profesorilor şi dezvoltare profesională continuă, trebuie să prezinte un interes strategic major pentru guvernarea noastră, deoarece de cadrul didactic competent depinde educaţia morală societăţii, ce va forma neapărat o identitate personală. |
||||||
Cuvinte-cheie cadrul didactic, Politici publice, formare continuă, procesul educațional, instruirea, interesul strategic, teaching framework, public policies, Continuous training, educational process, training, strategic interest |
||||||
|