Pregătirea cadrelor didactice – parte componentă a politicilor publice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
587 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-21 17:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (485)
Organizarea instruirii (536)
SM ISO690:2012
BOȚ, Vadim. Pregătirea cadrelor didactice – parte componentă a politicilor publice. In: Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane, 9-10 octombrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Administrare Publică, 2020, pp. 309-317. ISBN 978-9975-3492-0-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane 2020
Conferința "Performanţa în educaţie: factor-cheie în asigurarea securităţii umane"
Chişinău, Moldova, 9-10 octombrie 2020

Pregătirea cadrelor didactice – parte componentă a politicilor publice

Preparation of teachers as a component of public policies

CZU: 37.091

Pag. 309-317

Boț Vadim
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2021


Rezumat

Politica publică este de fapt o direcţie de acţiune adoptată şi urmărită de guvern. Implementarea unei politici publice reprezintă un stadiu critic de realizare a unei politici publice în care rolul administraţiei este decisiv. Politicile publice trebuie să fie considerate un instrument direct care să permită clasei politice atingerea anumitor obiective specifice incluse în programele de guvernare sau care se impun pe parcursul guvernării. Prin urmare, implementarea politicilor publice în pregătirea corespunzătoare a cadrelor didactice, a devenit o necesitate stringentă în dirijarea eforturilor de realizarea activităţilor de performanţă al cadrelor respective de către guvernanţi. Conceptul de formare continuă a cadrelor didactice reprezintă un factor favorizant pentru dezvoltarea sistemului educaţional şi pentru sporirea calităţii educaţiei în Republica Moldova. Este de remarcat că participarea la stadii, proecte, conferinţe internaţionale, seminarii este o modalitate eficientă de dezvoltare profesională ce contribuie la creşterea calităţii profesionale. Activităţile de formare a cadrului didactic, vor răspunde cerinţilor sociale aflate în permanentă schimbare calitativă, ceea ce va impune îndeplinirea unor sarcini noi în contextul educaţional. O pregătire de calitate superioară a profesorilor şi dezvoltare profesională continuă, trebuie să prezinte un interes strategic major pentru guvernarea noastră, deoarece de cadrul didactic competent depinde educaţia morală societăţii, ce va forma neapărat o identitate personală.

Public policy is in fact a course of action adopted and pursued by the government. The implementation of a public policy represents a critical stage of achieving a public policy in which the role of the administration is decisive. Public policies should be seen as a direct instrument enabling the political class to achieve certain specific objectives included in government programmes or imposed during government. Therefore, the implementation of public policies in the proper prepation of teachers, has become a pressing necessity in directing the efforts of the performance activities of the respective teachers by the government. The concept of continuous training of teacher is a favorable factor for the development of the educational system and for increasing the quality of education in the Republic of Moldova. It is worth noting that participation in stages, projects, international conferences, seminars is an effective way of professional development that contributes to the increase of professional quality. The training activities of the teacher staff will respond to the social requirements that are constantly changing in quality, which will require the fulfillment of new tasks in the educational context. A high quality training of teachers and continuous professional development must present a major strategic interest for our governance, because the moral education of society depends on the competent teaching framework, which will necessarily form a personal identity.

Cuvinte-cheie
cadrul didactic, Politici publice, formare continuă, procesul educațional, instruirea, interesul strategic,

teaching framework, public policies, Continuous training, educational process, training, strategic interest