Articolul precedent |
Articolul urmator |
433 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-06 11:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5:37.035 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Ioana-Corina. Formarea preadolescentului pentru rolul de părinte responsabil. In: Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor, 9 octombrie 2020, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Volumul II, pp. 52-57. ISBN 978-9975-50-256-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relevanța și calitatea formării universitare: compentențe pentru prezent și viitor Volumul II, 2020 |
||||||
Conferința "Relevanța și calitatea formării iniversitare: competențe pentru prezent și viitor" Bălți, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.5:37.035 | ||||||
Pag. 52-57 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The age of puberty is characterized by a strong tendency to assert personality. The preadolescent likes to identify with different models that he chooses either from among the people he comes in contact with, or from literature, science etc. Preparation for the role of parents is obtained like the professional one gradually, as it is exercised, as some aspects of life are lived directly. They like to see in their parents those strong people, those people who assume their responsibilities, those people who know how to lead them, from whom they can learn and whom they can imitate. |
||||||
Cuvinte-cheie preadolescent, responsible parent |
||||||
|