Aspecte privind tulburările de comportament la elevii cu dizabilitate intelectuală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
867 162
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 18:33
SM ISO690:2012
AGHEANĂ, Viorel, POPOVICI, Doru-Vlad. Aspecte privind tulburările de comportament la elevii cu dizabilitate intelectuală. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 68-75. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Aspecte privind tulburările de comportament la elevii cu dizabilitate intelectuală


Pag. 68-75

Agheană Viorel, Popovici Doru-Vlad
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 13 ianuarie 2021


Rezumat

Tulburările de comportament sunt frecvente la copiii cu dizabilitate intelectuală, indiferent de etiologia subiacentă. Situația este complicată și de faptul că de multe ori părinții nu caută ajutor pentru problemă, uneori crezând că se datorează dizabilității copilului și nu poate fi tratat. Prezentul articol descrie câteva concepte generale legate de gestionarea tulburărilor de comportament frecvent observate la copiii și tineri cu dizabilități intelectuale și o serie de indicații privind intervenția comportamentală.

Behavioral disorders are common in children with intellectual disabilities, regardless of the underlying etiology. The situation is also complicated by the fact that often parents do not seek help for the problem, sometimes believing that it is due to the child's disability and can not be treated. This article describes some general concepts related to the management of behavioral disorders commonly observed in children and young people with intellectual disabilities and a number of indications for behavioral intervention.