Articolul precedent |
Articolul urmator |
281 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.035.6(477) (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 ŞINKAREVA, Janna. Толерантність як загальнолюдська цінність: шляхи виховання у дошкільнят в умовах альтернативної установи «Жасминка». In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 485-491. ISBN 978-9975-3452-6-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic Ediţia 2, 2020 |
||||||
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic" 2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.035.6(477) | ||||||
Pag. 485-491 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
The article deals with the problem of forming tolerance in preschool children. The main components of the formation of tolerant behavior of preschool children are determined on the example of the experience of alternative institution «Jasmine: among them the special role of the teacher, creation of tolerant space of the institution; bilingual education program; activity approach in child development; corporate traditions and rituals; pedagogy of partnership and development of emotional intelligence of the child. |
||||||
Cuvinte-cheie tolerance, preschoolers, cooperation teacher |
||||||
|