Impactul activităţilor matematice în formarea copilului preşcolar.
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
506 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 19:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.02:51 (5)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Matematică (1657)
SM ISO690:2012
ENACHE, Oana Iuliana. Impactul activităţilor matematice în formarea copilului preşcolar.. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 347-355. ISBN 978-9975-3452-6-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic
Ediţia 2, 2020
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic"
2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020

Impactul activităţilor matematice în formarea copilului preşcolar.

CZU: 373.2.02:51

Pag. 347-355

Enache Oana Iuliana
 
Inspectoratul Şcolar Județean. Galați
 
 
Disponibil în IBN: 8 ianuarie 2021


Rezumat

The world around us is an accumulation of data, calculations and relationships between all its elements. Imperceptibly, the world is governed by science, by known laws or in the process of being discovered. The child gets acquainted from the first steps with this world, which he will have to conquer, understanding it and managing to adapt to its requirements. Creative skills will be the basis of this behaviour, but the basic training on assimilated knowledge and skills will be the foundation on which this adaptation will focus. This approach starts in the family, but is efficiently structured and organized in educational institutions, starting with the first step: kindergarten.

Cuvinte-cheie
creativity kindergarten mathematical activities personality