Articolul precedent |
Articolul urmator |
455 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 19:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[37.013+008](498) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Civilizație. Cultură. Progres (818) |
SM ISO690:2012 ARDELEAN, Elena. Instrumente educaţionale pentru cunoaşterea şi promovarea patrimoniului cultural din România. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 313-323. ISBN 978-9975-3452-6-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic Ediţia 2, 2020 |
||||||
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic" 2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: [37.013+008](498) | ||||||
Pag. 313-323 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cultural heritage is a non-renewable asset, the conservation, protection, restoration and enhancement of which belongs to society as a whole. The relationship and attitude of young adolescents towards the elements of cultural heritage become topics of interest, not only for the purpose of knowing this generation, but especially from the perspective of cultural policies related to local, national and world heritage. However, in order to achieve a greater commitment to heritage among young people, it is essential that they be known, motivated and identified with those educational tools that resonate in their consciences. This participatory approach to heritage is based on various approaches and means of expression, from the most traditional to the most innovative. |
||||||
Cuvinte-cheie cultural education program, youth and Cultural heritage |
||||||
|