Использование методики VEPA для обучения младших школьников
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
560 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016(477) (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
СТРЕБНАЯ, Ольга. Использование методики VEPA для обучения младших школьников. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.4, pp. 201-205. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-453-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.4, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Использование методики VEPA для обучения младших школьников

CZU: 373.3.016(477)

Pag. 201-205

Стребная Ольга
 
Херсонская академия непрерывного образования
 
 
Disponibil în IBN: 6 ianuarie 2021


Rezumat

The article discusses the effective techniques and methods of the VEPA (Good Behavior Game) methodology that the elementary school teacher can use in his pedagogical activity creating a comfortable atmosphere for teaching younger students. Techniques that contribute to the development of social, emotional and effective skills of elementary school students and improve their concentration are described. The author reveals the content of the methodology consisting of game techniques and elements, the use of which strengthens the students’ self-control helps children to regulate their behavior, teaches to consider others and to notice their best qualities. The article demonstrates a variety of gaming techniques.

Cuvinte-cheie
VEPA methodology, social and behavioral skills, pedagogical tools, timer, spleems, „granny’s gingerbread”