Articolul precedent |
Articolul urmator |
425 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 11:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.035:371.12 (1) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 DOROBANȚU-DINA, Roxana-Georgeta. Studiu de specialitate – cadrul didactic promotor al educației interculturale în contextul globalizării. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 178-183. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.035:371.12 | ||||||
Pag. 178-183 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In a constantly changing society, intercultural communication is the key to a climate of harmonious coexistence, interaction, based on appreciation, understanding and mutual respect. Intercultural education or interculturality is the concept used more and more frequently in the last 30-40 years – because it is on the agenda of all leaders with decision-making power in all areas of activity – to be solved. The teacher is the promoter of intercultural education in an organized environment, in educational institutions. Extracurricular activities are the basis for the formation of a behavior whose foundation is interculturality. |
||||||
Cuvinte-cheie intercultural education, interculturality, globalization |
||||||
|