Articolul precedent |
Articolul urmator |
678 73 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 22:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
06.078:791.4 (1) |
Organizații și alte tipuri de cooperare (1139) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 MARGINEANU, Virgiliu. Educatie prin film. Studiu de caz în baza festivalului internațional de film cronograf și a proiectului o lume de văzut. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 mai 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, Vol.2, pp. 39-40. ISBN 978-9975-3311-5-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 15 mai 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 06.078:791.4 | ||||||
Pag. 39-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultima perioadă putem observa o tendință, în special a tinerei generații, de migrare spre activități legate de mediul virtual. Acest fenomen este o consecință atât a dezvoltării și utilizării tehnologiilor avansate în toate domeniile de activitate, cât și a creșterii profiturilor ce pot fi obținute în acest sector. Chiar dacă mai există încă multe categorii de persoane care se încăpăținează să accepte, deocamdată înlocuirea comunicării „face to face” cu cea „online”, marea majoritate a consumatorilor de bunuri și servicii a acceptat această nouă realitate, din care practic este imposibil de a evada. (asemenea unui clan mafiotic). În acest caz nu ne rămâne decât să acceptăm noile provocări și să încercăm să intervenim în mediul online, pe cât este posibil încă, în scopul promovării adevăratelor valori culturale, educative, științifice pe de o parte și de a combate nonvalorile, „operele de doi bani”, manipulările de orice gen, pe de altă parte. Totodată, ținând cont de complexitatea filmului, care îmbină toate genurile de artă și care rămâne a fi acceptat de cea mai mare parte a consumatorilor, (un film poate aduna milioane de spectatori în sălile de cinema), ar fi oportun să folosim acest avantaj de a transmite prin intermediul filmului, inclusiv în mediul online, mesaje educative, pozitive, de culturalizare și de cultivare a valorilor general umane, necesare azi ca și întotdeauna, dezvoltării și afirmării tinerei generații. După cele XV ediții ale FIFD CRONOGRAF, putem afirma cu încredere că mesajul unui film are capacitatea de a îmbogăți viziunea și orizontul oricărui spectator, chiar schimbând viziuni, preconcepții și mentalități, tocmai de aceea ne-am gândit să încercăm promovarea filmului în rândurile celor mai tineri spectatori, implementând cu succes proiectul „O lume de văzut” ce presupune proiecții de film și discuții în baza acestora la orele de studii în școli și licee. Imediat după primele activități care s-au bucurat de succes, Ministerul Educației de atunci a acceptat introducerea acestui proiect ca și curs opțional în curriculele școlare. Astăzi, educația prin film, ar trebui dezvoltată și promovată tot mai mult atât în instituțiile medii și superioare de învățământ, cât și în mediul online. Ideea cea mai importantă este de a-i face pe tineri capabili sa selecteze, sa analizeze, sa detecteze si sa-si oprească atenția asupra unor opere valoroase, de a-i forma o cultură cinematografică care îl va ajuta să se orienteze în tot noianul de informație și conținut care invadează mediul online. Este momentul oportun pentru a cultiva copiilor ideea de a fi selectivi în ceea ce urmăresc online. În acest sens educația prin film ia forma unei colaborări între cineaști, pedagogi, profesori, părinți și bineînțeles promotorii culturii, prin reprezentanții administrației sau ai instituțiilor culturale. |
||||||
Cuvinte-cheie filme online, documentar, Cronograf, O lume de văzut, MECC |
||||||
|