Articolul precedent |
Articolul urmator |
462 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-22 19:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`37(072) (1) |
Lingvistică. Limbi (5176) |
SM ISO690:2012 SURDU, Sapfira, CHIRIŢA, Mariana. Les expressions imagées comme support didactique en classe de FLE. In: Interuniversitaria, 8 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Ediția 16, pp. 12-19. ISBN 978-9975-50-248-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 16, 2020 |
||||||
Colocviul "Interuniversitaria" Bălți, Moldova, 8 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 81`37(072) | ||||||
Pag. 12-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article describes the possibilities of using the figurative expres-sions in French as a Foreign Language. The theoretical sense treats the „expression” as a linguistic, sociolinguistic and pragmatic element. The practical side brings out the types of activities conceived according to the figurative expressions which can be used. |
||||||
Cuvinte-cheie figure, métaphore, didactic support, attitude, FFL |
||||||
|