Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
550 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 13:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942.5-053.5 (1) |
Psihologie (3396) |
SM ISO690:2012 TUFEANU, Magda, ROBU, Viorel. Dimensiuni ale anxietății față de testări în rândul elevilor de ciclu primar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2020, nr. 3-4(37), pp. 24-41. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4300040 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4(37) / 2020 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4300040 | ||||||
CZU: 159.942.5-053.5 | ||||||
Pag. 24-41 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Una dintre caracteristicile individuale care a început să atragă atenția cercetătorilor din domeniul psihologiei educației încă din anii 1960 este anxietatea pe care unii dintre elevii de diferite vârste o manifestă atunci când susțin testări sau examene. Acest articol prezintă cadrul metodologic și principalele constatări ale unui studiu cantitativ care a fost realizat într-un eșantion de 186 elevi de clasele II-IV. Investigația a urmărit explorarea factorilor asociați anxietății față de testări în rândul copiilor de vârstă școlară mică. Elevii din ciclu primar care au participat la studiu au completat o scală cu zece itemi. Instrumentul a operaționalizat două dimensiuni ale anxietății față de testări, și anume, starea de îngrijorare și emotivitate negativă. Datele comparative nu au evidențiat diferențe semnifi cative din punct de vedere statistic între băieți și fete în ceea ce privește indicatorii anxietății față de testări. În schimb, mediul de rezidență și treapta școlară au avut efecte semnifi cative asupra dimensiunilor anxietății pe care elevii o resimțeau atunci când se confruntau cu situații în care le erau testate achizițiile. Rezultatele sunt analizate prin raportarea la ipotezele de lucru, precum și din perspectiva implicațiilor pe care le pot avea pentru practica evaluării cunoștințelor, un proces care este realizat permanent în mediul școlar. |
||||||
Cuvinte-cheie anxietate față de testări cogniții de îngrijorare emotivitate elevi ciclu primar studiu comparativ, test anxiety worries emotionality primary school students comparative study |
||||||
|