Articolul precedent |
Articolul urmator |
348 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 13:56 |
SM ISO690:2012 PANAINTE, Lidia. Rolul limbilor străine în învățământul superior în conextul integrării europene. In: Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii, 25-26 septembrie 2020, Chişinău. Chişinău Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2020, Ediţia a 22-a , pp. 311-317. ISBN 978-9975-75-985-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Competitivitatea şi inovarea în economia cunoaşterii Ediţia a 22-a , 2020 |
||||||
Conferința "Competitivitate şi inovare în economia cunoaşterii" Chişinău, Moldova, 25-26 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
JEL: A 23 | ||||||
Pag. 311-317 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The aim of this article is to emphasize the role of foreign languages learning in the life of a young specialist in the context of European Integration. The study of foreign languages has become a priority for higher education institutions. Language learning at the university level offers students opportunities in academic education related to professional and personal training and development. It further defines the function of plurilingual and intercultural education in the process of foreign languages teaching. This global language education aims to develop intercultural and multilingual competence. |
||||||
Cuvinte-cheie academic education, European integration, foreign languages, intercultural and multilingual competence, plurilingual and intercultural education |
||||||
|