Facilitarea retroacțiunii comunicării prin asertivitate pedagogică
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
989 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-07 14:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+37.064 (3)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4138)
Общественные проблемы обучения и воспитания. Контакты учебного заведения с учащимися (123)
SM ISO690:2012
BÎRSAN, Elena. Facilitarea retroacțiunii comunicării prin asertivitate pedagogică. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul superior: clasic versus modern , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. II, pp. 30-38. ISBN 978-9975-76-290-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. II, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Facilitarea retroacțiunii comunicării prin asertivitate pedagogică

Pedagogical assertiveness as a means to facilitate the feedback in communication

CZU: 37.015.3+37.064

Pag. 30-38

Bîrsan Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2020


Rezumat

 Comunicarea este un proces de bază în viața individului aflat, de-a lungul vieții lui, în interacțiuni permanente cu alți parteneri sociali.  O buna desfășurare a comunicării trebuie să respecte o serie de etape ale acestui proces: codificare, transmitere, decodificare și feed-back. În mediul profesional (educațional în cazul nostru), oferirea de feed-back este o condiție necesară pentru buna comunicare, rezolvarea conflictelor interne și eficientizarea eforturilor depuse. Un feed-back corect asigură înțelegerea și receptarea în bune condiții a mesajului, adaptarea mesajului la caracteristicile receptorilor, reglarea socială prin flexibilitatea rolurilor și a funcțiilor îndeplinite de receptori, precum și reducerea aprehensiunii și mărirea satisfacției. Toate aceste aspecte vor fi asigurate dacă comunicarea se desfășoară într-o manieră asertivă.

 Communication is a basic process in the life of the individual who, throughout his social life, is in constant interaction with other people. A good communication process must follow a series of stages: coding, transmission, decoding and feedback. In the professional environment (educational in our case), providing feedback is a necessary condition of successful communication; it solves internal conflicts and optimizes the interlocutor's efforts to communicate the message.  A correct feedback gives the communicator an idea of how the message is being received and understood and whether it needs to be adapted  or modified based on the receiver's needs; it ensures the social regulation through the flexibility of the roles and functions performed by the receivers; it reduces the apprehension and increases the communication satisfaction of the interlocutors. All these aspects can be ensured if the message is communicated in an assertive manner.

Cuvinte-cheie
comunicare, asertivitate, asertivitate pedagogică, retroacțiune, mediu educaţional,

communication, assertiveness, pedagogical assertiveness, feedback, educational environment