Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
658 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 00:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126:81'243 (1) |
Высшее образование. Университеты. Академическое обучение (2581) |
Языкознание и языки. Лингвистика (5065) |
SM ISO690:2012 GÎNCU, Irina. Abordarea comunicativă a limbii străine în formarea profesională. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 4(86), pp. 16-20. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(86) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.126:81'243 | ||||||
Pag. 16-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este analizată evoluţia conceptului de competenţă de comunicare din perspectiva limbilor străine. În opinia autorului, competenţa de comunicare reprezintă o macrocompetenţă, datorită caracterului său integrator, şi este constituită din patru componente: lingvistică, sociolingvistică, pragmatică şi interculturală. Principala componentă a acesteia este competenţa interculturală. Împreună cu celelalte componente, competenţa respectivă asigură succesul formării competenţelor profesionale necesare viitorului cetăţean. Importantă este şi ideea integrării de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini oricărei competenţe şi valorificarea tuturor componentelor în contextul pregătirii iniţiale. Formarea interculturală a tinerilor specialişti se va baza pe cîteva valori profesionale, care derivă din trei orientări indispensabile spaţiului socioprofesional şi cultural: afirmarea de sine, transcenderea de sine şi deschiderea spre nou. |
||||||
Cuvinte-cheie foreign language, linguistic competence, intercultural competence, Professional development, values, communicative macrocompetence |
||||||
|