Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1121 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-08 21:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.071.1(478)Gh.Neaga (1) |
Инструментальная музыка (274) |
SM ISO690:2012 CHICIUC, Natalia. Miniaturile instrumentale ale compozitorului Gheorghe Neaga: între vechi și nou. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 2(29), pp. 52-56. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(29) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 785.071.1(478)Gh.Neaga | ||||||
Pag. 52-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Miniatura ocupă un loc important în repertoriul instrumental de cameră al compozitorului Gheorghe Neaga. Numărul creaţiilor de dimensiuni mici a compozitorului este impunător, lucrările regăsindu-se atât în repertoriul didactic al instituţiilor autohtone de învăţământ artistic cât și în repertoriul concertistic al artiștilor-instrumentiști. Semnate pentru pian, vioară și pian ori alte instrumente, piesele reflectă într-o perfectă măsură predilecţiile artistice ale autorului, influenţate, mai mult sau mai puţin, de fluxul evoluţiei tehnicilor componistice. În acest sens, obiectivul propus în articolul de faţă este de a cerceta unele miniaturi încă neelucidate în muzicologia autohtonă sub spectrul binomului vechi-nou. |
||||||
Cuvinte-cheie vechi, tradiţie, nou, inovaţie, repertoriu, miniatură, pian, vioară |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Chiciuc, N.</dc:creator> <dc:date>2016-12-22</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Miniatura ocupă un loc important în repertoriul instrumental de cameră al compozitorului Gheorghe Neaga. Numărul creaţiilor de dimensiuni mici a compozitorului este impunător, lucrările regăsindu-se atât în repertoriul didactic al instituţiilor autohtone de învăţământ artistic cât și în repertoriul concertistic al artiștilor-instrumentiști. Semnate pentru pian, vioară și pian ori alte instrumente, piesele reflectă într-o perfectă măsură predilecţiile artistice ale autorului, influenţate, mai mult sau mai puţin, de fluxul evoluţiei tehnicilor componistice. În acest sens, obiectivul propus în articolul de faţă este de a cerceta unele miniaturi încă neelucidate în muzicologia autohtonă sub spectrul binomului vechi-nou. </dc:description> <dc:description xml:lang='en'>The miniature occupies an important place in Gheorghe Neaga’s instrumental chamber repertoire. The number of his small creations is impressive, being found both in the teaching repertoire of artistic education institutions and in the artists instrumentalists’ concert repertoire. Dedicated to piano, violin and piano or other instruments, the pieces reflect in a perfect measure the author’s artistic predilections, more or less influenced by the evolution of compositional techniques. On this line, the proposed objective in this article is to examine some unelucidated miniatures through the old-new binomial spectrum. </dc:description> <dc:source>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică 29 (2) 52-56</dc:source> <dc:subject>vechi</dc:subject> <dc:subject>tradiţie</dc:subject> <dc:subject>nou</dc:subject> <dc:subject>inovaţie</dc:subject> <dc:subject>repertoriu</dc:subject> <dc:subject>miniatură</dc:subject> <dc:subject>pian</dc:subject> <dc:subject>vioară</dc:subject> <dc:title>Miniaturile instrumentale ale compozitorului Gheorghe Neaga: între vechi și nou</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>