Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1600 81 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 00:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.138:338.47:004(478) (1) |
Общие вопросы торговли. Рынок (816) |
Производство продукции и услуг по отраслям народного хозяйства (1508) |
Информационные технологии. Вычислительная техника. Обработка данных (4184) |
SM ISO690:2012 DUCA, Dragoş. Strategii de intrare pe piaţă: cazul companiilor de telefonie mobilă din Republica Moldova. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2016, nr. 1(40), pp. 101-108. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 1(40) / 2016 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 339.138:338.47:004(478) | ||||||
Pag. 101-108 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Economiile statelor în tranziție se caracterizează prin mari incertitudini ale mediului de afaceri, ceea ce poate genera consecințe imprevizibile. Din aceste considerente, intrarea companiilor străine pe aceste piețe presupune luarea unor decizii importante în vederea stabilirii perioadei de intrare, modului de pătrundere, gradului de diversificare sortimentală, lansarea propriu-zisă pe piață etc. În lucrarea de față au fost analizate strategiile utilizate de companiile străine Orange Moldova și Moldcell pentru intrarea pe piața serviciilor de telefonie mobilă a Republicii Moldova. Studiul atestă necesitatea unor eforturi deosebite în vederea pregătirii intrării pe piață pentru potențialii investitori străini, în acest scop fiind necesare analize riguroase ale cadrului juridico-legal al țării. Companiile străine incluse în cercetare au reuşit să intre şi să se menţină pe piaţă datorită experienţei ample în alte ţări din Estul Europei şi a cunoașterii particularităților pieței nationale. S-a constatat că investiţiile în tehnologiile de ultimă oră, oferirea produselor deja populare în Europa Centrală, dezvoltarea strategiilor publicitare şi de rebranding au contribuit considerabil la intrarea şi menținerea poziţiei pe piaţă a companiilor de telefonie mobilă. Cu toate că numarul de utilizatori şi pătrunderea infrastructurii a depăşit prognoza Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, ambele companii străine au ales strategii de intrare precaute, amânând creşterea investiţiilor mari pentru ultimii ani |
||||||
Cuvinte-cheie economie de piaţă, concurenţă, strategii de marketing, investiţii, calitate., mecanisme concurențiale, caracteristici ale pieței, servicii de telefonie mobilă, strategii concurențiale de marketing, strategii agresive de marketing, strategii defensive, legislație economică, lansare pe piață, marketing |
||||||
|