Strategii de intrare pe piaţă: cazul companiilor de telefonie mobilă din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1564 80
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-02 15:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:338.47:004(478) (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (810)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1504)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4153)
SM ISO690:2012
DUCA, Dragoş. Strategii de intrare pe piaţă: cazul companiilor de telefonie mobilă din Republica Moldova. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2016, nr. 1(40), pp. 101-108. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(40) / 2016 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Strategii de intrare pe piaţă: cazul companiilor de telefonie mobilă din Republica Moldova
CZU: 339.138:338.47:004(478)

Pag. 101-108

Duca Dragoş
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2016


Rezumat

Economiile statelor în tranziție se caracterizează prin mari incertitudini ale mediului de afaceri, ceea ce poate genera consecințe imprevizibile. Din aceste considerente, intrarea companiilor străine pe aceste piețe presupune luarea unor decizii importante în vederea stabilirii perioadei de intrare, modului de pătrundere, gradului de diversificare sortimentală, lansarea propriu-zisă pe piață etc. În lucrarea de față au fost analizate strategiile utilizate de companiile străine Orange Moldova și Moldcell pentru intrarea pe piața serviciilor de telefonie mobilă a Republicii Moldova. Studiul atestă necesitatea unor eforturi deosebite în vederea pregătirii intrării pe piață pentru potențialii investitori străini, în acest scop fiind necesare analize riguroase ale cadrului juridico-legal al țării. Companiile străine incluse în cercetare au reuşit să intre şi să se menţină pe piaţă datorită experienţei ample în alte ţări din Estul Europei şi a cunoașterii particularităților pieței nationale. S-a constatat că investiţiile în tehnologiile de ultimă oră, oferirea produselor deja populare în Europa Centrală, dezvoltarea strategiilor publicitare şi de rebranding au contribuit considerabil la intrarea şi menținerea poziţiei pe piaţă a companiilor de telefonie mobilă. Cu toate că numarul de utilizatori şi pătrunderea infrastructurii a depăşit prognoza Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, ambele companii străine au ales strategii de intrare precaute, amânând creşterea investiţiilor mari pentru ultimii ani

Emerging markets are characterized by great uncertainties in the business environment, which can cause unpredictable consequences. Therefore, foreign investors must take a number of important decisions when entering these markets, such as entering at the right time, diversifying enough, launching products and services that are in demand on these markets, using the right branding strategies etc.. In this paper, we analyze the market entry strategies of foreign companies like Orange Moldova and Moldcell on the Moldovan mobile telephony market. The study has proved that investing in the latest technologies, offering products available on the European market and developing branding campaigns to establish and refresh their image contribute greatly to entering and maintaining a position on the market. Whilst the growth of mobile phone customers was beyond the one predicted by the local government strategy, both companies chose a slow investment path, only increasing their investments in the last few years. The study also shows that foreign companies carry out a rigorous analysis of the legal framework, and were able to succeed because of their a deep knowledge of the peculiarities of the market, as well as their extensive experience in neighboring markets..

Cuvinte-cheie
economie de piaţă, concurenţă, strategii de marketing, investiţii, calitate.,

mecanisme concurențiale, caracteristici ale pieței, servicii de telefonie mobilă, strategii concurențiale de marketing, strategii agresive de marketing, strategii defensive, legislație economică, lansare pe piață,

marketing