Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1106 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-21 20:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1(478).09 (350) |
Литература на балканских романских языках (2087) |
SM ISO690:2012 CIMPOI, Mihai. Barocul Cantemirian şi barocul postmodernist. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2014, nr. 3(34), pp. 150-155. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 3(34) / 2014 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1(478).09 | ||||||
Pag. 150-155 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul face o paralelă între barocul din antichitate, cel oriental şi maniera barocă în care şi-a scris opera Dimitrie Cantemir, raportând-o pe aceasta la barocul de tip postmodernist. Studiul demonstrează că în toate cazurile barocul se bazează pe o structură dicotomică. Altfel spus, pe contrarii, antiteze şi răsturnări spectaculoase ale cursului narativ. Romanul Istoria ieroglifi că al lui Dimitrie Cantemir
devine, în interpretarea poeţilor români moderni şi
postmoderni, un model de labirint verbal şi de proteism
al planurilor narative. |
||||||
Cuvinte-cheie baroc, sincronizare, interculturalitate, existenţă, civilizaţie |
||||||
|