Barocul Cantemirian şi barocul postmodernist
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1084 23
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-21 20:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1(478).09 (350)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
CIMPOI, Mihai. Barocul Cantemirian şi barocul postmodernist. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2014, nr. 3(34), pp. 150-155. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(34) / 2014 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Barocul Cantemirian şi barocul postmodernist
CZU: 821.135.1(478).09

Pag. 150-155

Cimpoi Mihai
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2014


Rezumat

Autorul face o paralelă între barocul din antichitate, cel oriental şi maniera barocă în care şi-a scris opera Dimitrie Cantemir, raportând-o pe aceasta la barocul de tip postmodernist. Studiul demonstrează că în toate cazurile barocul se bazează pe o structură dicotomică. Altfel spus, pe contrarii, antiteze şi răsturnări spectaculoase ale cursului narativ. Romanul Istoria ieroglifi că al lui Dimitrie Cantemir devine, în interpretarea poeţilor români moderni şi postmoderni, un model de labirint verbal şi de proteism al planurilor narative.

The author makes a parallel between the ancient baroque, the oriental one and the baroque manner of writting of Dimitrie Cantemir, relating it with the postmodern baroque. The study demonstrates that in all cases the baroque bases on a dichotomic structure, which means on opposites, antitheses and surprising turnings of the narrative act. The novel Istoria ieroglifi că by Dimitrie Cantemir becomes, interpretated by modern and postmodern romanian poets, a model of verbal labyrinth and of proteism of narrative plans.

Cuvinte-cheie
baroc, sincronizare, interculturalitate, existenţă,

civilizaţie