Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 20:55 |
![]() TOMA, Mihaela, DARII, Ludmila. Incluziunea elevilor cu dizabilităţi alături de elevii tipici în mediul şcolar . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 16 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2022, pp. 109-112. ISBN 978-9975-88-104-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2022 | ||||||
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice" Cahul, Moldova, 16 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
Pag. 109-112 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Incluziunea la nivel social şi în mediul şcolar a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, în şcolile din învăţământul general a devenit un fenomen din ce în ce mai controversat şi mai întâlnit în societatea noastră, care se află în continuă schimbare, ce reclamă o serie de nevoi individuale, fiecare în parte, în funcţie de caracteristicile individuale specifice deficienţei respective. Unitatea de învăţământ care decide să devină o şcoală incluzivă necesită şi asigurarea formării continue a cadrelor didactice în domeniul educaţiei incluzive, urmând a practica educaţia incluzivă în procesul-instructiv al elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, prin adaptarea şi personalizarea programelor educaţionale. Procesul incluziunii presupune implicaţii la nivel managerial şi a personalului de conducere,dar şi didactic care deţin un rol semnificativ în introducerea şi implementarea practicării educaţiei incluzive în clasele din învăţământul de masă pentru a le facilita elevilor cu dizabilităţi o educaţie adecvată şi şanse egale,alături de eleviii tipici din şcoală. |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilităţi, incluziune, școala incluzivă, disabilities, inclusion, inclusive school |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Toma, M.</dc:creator> <dc:creator>Darii, L.</dc:creator> <dc:date>2022</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Incluziunea la nivel social şi în mediul şcolar a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, în şcolile din învăţământul general a devenit un fenomen din ce în ce mai controversat şi mai întâlnit în societatea noastră, care se află în continuă schimbare, ce reclamă o serie de nevoi individuale, fiecare în parte, în funcţie de caracteristicile individuale specifice deficienţei respective. Unitatea de învăţământ care decide să devină o şcoală incluzivă necesită şi asigurarea formării continue a cadrelor didactice în domeniul educaţiei incluzive, urmând a practica educaţia incluzivă în procesul-instructiv al elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, prin adaptarea şi personalizarea programelor educaţionale. Procesul incluziunii presupune implicaţii la nivel managerial şi a personalului de conducere,dar şi didactic care deţin un rol semnificativ în introducerea şi implementarea practicării educaţiei incluzive în clasele din învăţământul de masă pentru a le facilita elevilor cu dizabilităţi o educaţie adecvată şi şanse egale,alături de eleviii tipici din şcoală.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The inclusion at the social level and in the school environment of students with special educational needs, in general education schools, has become an increasingly controversial and common phenomenon in our society, which is constantly changing, which demands a series of needs individual, each one separately, depending on the individual characteristics specific to the respective deficiency. The educational unit that decides to become an inclusive school also needs to ensure the continuous training of teaching staff in the field of inclusive education, in order to practice inclusive education in the instructional process of students with special educational needs, by adapting and personalizing educational programs. The process of inclusion involves implications at the managerial level and teaching staff who have a significant role in the introduction and implementation of the practice of inclusive education an adequate education and equal opportunities, along with typical school students.</p></dc:description> <dc:source>Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice () 109-112</dc:source> <dc:subject>dizabilităţi</dc:subject> <dc:subject>incluziune</dc:subject> <dc:subject>școala incluzivă</dc:subject> <dc:subject>disabilities</dc:subject> <dc:subject>inclusion</dc:subject> <dc:subject>inclusive school</dc:subject> <dc:title>Incluziunea elevilor cu dizabilităţi alături de elevii tipici în mediul şcolar </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>