Particularitățile fenomenului de bullying în rândul copiilor cu dizabilități din Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
53 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-12 17:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376(478) (9)
Воспитание, образование и обучение особых групп лиц. Специальные школы (655)
SM ISO690:2012
CRIGAN, Diana, PETRAȘCU, Irina. Particularitățile fenomenului de bullying în rândul copiilor cu dizabilități din Republica Moldova. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 33-37. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.11052724
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Particularitățile fenomenului de bullying în rândul copiilor cu dizabilități din Republica Moldova

The Specifics of Bullying among Children with Disabilities in the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.11052724
CZU: 376(478)

Pag. 33-37

Crigan Diana, Petrașcu Irina
 
Centrul Republican de Reabilitare pentru Copii
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Articolul prezintă rezultatele unui studiu privind particularitățile fenomenului de bullying în rândul copiilor cu dizabilități din R. Moldova. Cercetarea calitativă a inclus metoda studiului de caz, subiecții fiind trei familii cu copii cu dizabilități diferite, încadrați în instituții educaționale, și un focus-grup cu 4 cadre didactice din instituții diferite. Cercetarea cantitativă a fost realizată prin metoda anchetei sociologice pe bază de chestionar. Rezultatele au permis identificarea unui șir de probleme cu care se confruntă atât părinții acestor copii în cursul integrării lor în instituțiile educaționale, cât și cadrele didactice – din lipsă de cunoștințe și o pregătire insuficientă pentru lucrul cu copiii cu dizabilități.

The article presents the results of a study concerning the specifics of bullying among children with disabilities in the Republic of Moldova. The authors conducted a mixed research, combining qualitative and quantitative methods Diana CRIGAN Centrul Republican de Reabilitare pentru Copii, Chișinău Irina PETRAȘCU Centrul Republican de Reabilitare pentru Copii, Chișinău EDUCAȚIE INCLUZIVĂ INTEGRAREA ŞI INCLUZIUNEA ELEVILOR CU CES: ABORDĂRI TEORETICE adapted to the objectives and subjects of the study. The results allowed the identification of a number of problems faced by the parents of these children in their integration in educational institutions, but also by teachers, due to lack of knowledge and insufficient training in working with children with disabilities.

Cuvinte-cheie
bullying, dizabilitate, educaţie, incluziune,

bullying, disability, education, inclusion, attitude