Stimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
74 0
SM ISO690:2012
SÎRGHI, Angela. Stimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 752. ISSN 2345-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023

Stimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină

Motivating medical students in acquiring specialty terms in a foreign language


Pag. 752-752

Sîrghi Angela
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2024


Rezumat

Introducere. Stimularea motivației mediciniștilor în învățarea limbajului de specialitate într-o limbă străină este de o importanță crucială în vederea dezvoltării abilităților avansate de comunicare și pregătirii pentru practica medicală internațională. Scopul lucrării. Scopul lucrării este de a oferi o sinteză a cercetărilor existente în domeniu și de a efectua o analiză descriptivă a tehnicilor și factorilor motivaționali pentru a stimula motivația mediciniștilor de a-și aprofunda cunoștințele în limbajul de specialitate întro limbă străină. Material și metode. În studiul respectiv au fost aplicate următoarele metode de cercetare: analiza, sinteza și deducția prin consultarea unui șir de publicații, vizând motivarea studenților de a învăța limbajul de specialitate în limba străină prin aplicarea tehnicilor motivaționale. Totodată s-au valorificat metodele prin care cadrul didactic poate influența motivația studenților. Rezultate. Prin aplicarea tehnicilor motivaționale în procesul de predare a limbii străine mediciniștilor și identificarea rolului cadrului didactic ca factor motivațional s-au constatat următoarele avantaje: creșterea implicării și interesului, dezvoltarea competențelor de comunicare, îmbunătățirea înțelegerii materialelor academice, creșterea performanței și a încrederii în sine. Concluzii. Motivația joacă un rol esențial în procesul de predare/învățare a limbajului de specialitate într-o limbă străină. O motivație puternică și bine direcționată poate spori angajamentul și efortul depus de studenți, îmbunătățind astfel rezultatele în învățare și capacitățile de a utiliza limbajul de specialitate în mod eficient în domeniul lor de interes.

Background. Stimulating the motivation of medical students in learning the specialty terms in a foreign language is of crucial importance in order to develop advanced communication skills and prepare for international medical practice. Objective of the study. The aim of the study is to provide a synthesis of the existing research in the field and to carry out a descriptive analysis of techniques and motivational factors to stimulate the motivation of medical students to deepen their knowledge of the specialty terms in a foreign language. Material and methods. The following research methods were applied in the study: analysis, synthesis and deduction by consulting a series of publications, aimed at motivating medical students to learn the specialty terms in a foreign language by applying motivational techniques. At the same time, the methods by which teachers can influence students’ motivation have been used. Results. By applying motivational techniques in the process of teaching a foreign language for medical students and identifying the role of the teaching staff as a motivational factor, the following advantages were found: increased involvement and interest, development of communication skills, improved understanding of academic materials, increased performance and self-confidence. Conclusion. Motivation plays a vital role in the language teaching/learning process of a foreign language. Strong and well-directed motivation can increase students’ commitment and effort, thereby improving their learning outcomes and their abilities to use specialty terms effectively in their field of interest.

Cuvinte-cheie
motivaţie, cadru didactic, limbaj de specialitate, competențe, limbă străină, mediciniști,

motivation, teaching staff, specialty terms, skills, foreign language, medical students.