Articolul precedent |
Articolul urmator |
252 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 01:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015 (948) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934) |
SM ISO690:2012 TULBU-FRUNZE, Cristina. Educația multiculturală: promovarea diversității și incluziunii în sistemul de învățământ. In: Securitatea umană și socială în statul democratic, 27 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2023, pp. 308-335. ISBN 978-9975-175-50-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Securitatea umană și socială în statul democratic 2023 | ||||||
Conferința "Securitatea umană și socială în statul democratic" Chişinău, Moldova, 27 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015 | ||||||
Pag. 308-335 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul abordează tema educației multiculturale și importanța sa în promovarea diversității și incluziunii în sistemul de învățământ. Educația multiculturală este o abordare educațională care încurajează înțelegerea și aprecierea diverselor culturi și identități etnice dintr-o societate. În studiul dat, autorul descrie conceptul, principiile și obiectivele educației multiculturale, evidențiind importanța promovării toleranței, respectului reciproc și dialogului intercultural. Educația multiculturală oferă elevilor oportunitatea de a fi expuși la diferite culturi, tradiții, obiceiuri și perspective, facilitând astfel dezvoltarea gândirii critice, a empatiei și a abilităților de comunicare într-o lume tot mai globalizată. Prezentul articol subliniază modalitățile prin care educația multiculturală poate fi implementată în sistemul de învățământ din Republica Moldova. Acestea includ adăugarea de conținut și materiale didactice care reflectă diversitatea culturală în programa școlară, promovarea diversității în practicile de predare și evaluare, precum și organizarea de activități care să faciliteze interacțiunea și înțelegerea între elevi cu background cultural diferit. Studiul evidențiază, de asemenea, beneficiile educației multiculturale. Aceasta contribuie la combaterea stereotipurilor și prejudecăților, promovează înțelegerea reciprocă și construirea unei societăți mai incluzive și armonioase. Educația multiculturală dezvoltă competențe sociale și interculturale, ajutând elevii să devină cetățeni responsabili și toleranți într-o lume diversă. Autorul utilizează pe larg examinarea și sintetizarea multiplelor surse bibliografice, identificând tendințele, teoriile și concluziile anterioare referitoare la educația multiculturală și efectele sale, demonstrând că prin implementarea unor abordări și practici adecvate, educația multiculturală poate contribui la formarea unei societăți mai deschise, respectuoase și înțelegătoare față de diversitatea culturală. |
||||||
Cuvinte-cheie educație multiculturală, incluziune socială, sistem de învățământ, curriculum, diversitate etnică, multicultural education, social inclusion, educational system, curriculum, ethnic diversity |
||||||
|