Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
435 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 05:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7579) |
Воспитание. Обучение. Образование (14334) |
SM ISO690:2012 PETROVSCHI, Nina. Orientări postmoderniste în educaţie. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 3(75), pp. 5-9. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.13 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(75) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.3.13 | ||||||
CZU: 37.0 | ||||||
Pag. 5-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia postmodernistă are drept scop formarea agenţilor sociali capabili de diagnostic, de intervenţie şi de schimbare a cadrului existenţial. Din perspectiva educaţiei postmoderniste educaţia trebuie să determine subiecţii să fie într-o continuă stare problematizantă, o stare în care permanent să-şi pună întrebări şi să caute răspunsuri. Paradigma educaţiei postmoderniste accentuează utilitatea cunoştinţelor: ce vei face după ce vei absolvi?; cum vei folosi ceea ce ai învăţat?; cum îţi vei îmbunătăţi viaţa aplicând ceea ce ştii? În această ordine de idei, postmodernismul avansează ideea, conform căreia este necesară introducerea în şcoală a noilor tehnologii didactice, pentru ca învăţământul să ţină pasul cu continua transformare socio-economică şi cu rapida digitalizare a culturii. |
||||||
Cuvinte-cheie postmodernism, integralizare, interactivitate, pragmatică, hermeneutică, tehnologie, autenticitate, postmodernism, integration, interactivity, pragmatics, hermeneutics, authenticity |
||||||
|