Rolul profesorului în dirijarea demersului didactic
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
189 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 18:26
SM ISO690:2012
STANCIU, Mirela. Rolul profesorului în dirijarea demersului didactic. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, pp. 117-118. ISBN 978-9975-46-583-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 2, 2021
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021

Rolul profesorului în dirijarea demersului didactic

The role of the teacher in directing the didactic approach


Pag. 117-118

Stanciu Mirela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 octombrie 2022


Rezumat

Rolul profesorului în dirijarea demersului didactic este foarte important. Sucesul obținut de elevi ne furnizează informații importante despre personalitatea profesorului, atitudinea acestuia față de propria meserie, modul și gradul de implicare în activitatea cu elevii. Profesorul este responsabil de crearea unui climat psihoafectiv favorabil învățării în cadrul clasei, de crearea unei atmosfere propice dezvoltării elevului, intercunoașterii, autocunoașterii, interrelaționării, dialogului, motivației pentru învățare, dezvoltarea și manifestarea curiozității pentru noutate, dorinței pentru obținerea performanței. Profesorul, prin personalitatea sa, prin conduita și atitudinea manifestate, în context școlar, reprezintă modelul direct pentru elevii săi. În modelul oferit de cadrul didactic aceștia găsesc inspirație pentru viitor. Societatea actuală este într- o transformare continuă, sunt noi și noi cerințe, apar noi profesii, noi moduri de raportare la situațiile problematice și de abordare a acestora. Profesorul trebuie să aibă inspirația și creativitatea adoptării, în lucrul cu elevii de la clasă, a unor metode de predare, învățare și evaluare astfel încât scopul final al actului educațional să fie o bună adaptare la aceste cerințe în continuă schimbare a societății, în ansamblu.

The role of the teacher in directing the teaching process is very important. The success achieved by the students provides us with important information about the teacher's personality, his attitude towards his own job, the way and the degree of involvement in the activity with the students. The teacher is responsible for creating a psychoaffective climate conducive to learning, in the classroom, creating an atmosphere conducive to student development, interknowledge, self-knowledge, interrelationship, dialogue, motivation for learning, development and manifestation of curiosity for novelty, desire for performance. The teacher, through his personality, through his conduct and attitude, in a school context, represents the direct model for his students. In the model offered by the teacher, they find inspiration for the future. Today's society is in a continuous transformation, there are new and new requirements, new professions appear, new ways of reporting to problematic situations and approaching them. Thus, the teacher must have the inspiration and creativity to adopt, in working with students in the classroom, methods of teaching, learning and assessment so that the ultimate goal of the educational act is a good adaptation to these ever-changing requirements of society, in ensemble.

Cuvinte-cheie
profesor, inovaţie, adaptare, transformare