Articolul precedent |
Articolul urmator |
189 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-24 18:26 |
SM ISO690:2012 STANCIU, Mirela. Rolul profesorului în dirijarea demersului didactic. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, pp. 117-118. ISBN 978-9975-46-583-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 2, 2021 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 117-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rolul profesorului în dirijarea demersului didactic este foarte important. Sucesul obținut de elevi ne furnizează informații importante despre personalitatea profesorului, atitudinea acestuia față de propria meserie, modul și gradul de implicare în activitatea cu elevii. Profesorul este responsabil de crearea unui climat psihoafectiv favorabil învățării în cadrul clasei, de crearea unei atmosfere propice dezvoltării elevului, intercunoașterii, autocunoașterii, interrelaționării, dialogului, motivației pentru învățare, dezvoltarea și manifestarea curiozității pentru noutate, dorinței pentru obținerea performanței. Profesorul, prin personalitatea sa, prin conduita și atitudinea manifestate, în context școlar, reprezintă modelul direct pentru elevii săi. În modelul oferit de cadrul didactic aceștia găsesc inspirație pentru viitor. Societatea actuală este într- o transformare continuă, sunt noi și noi cerințe, apar noi profesii, noi moduri de raportare la situațiile problematice și de abordare a acestora. Profesorul trebuie să aibă inspirația și creativitatea adoptării, în lucrul cu elevii de la clasă, a unor metode de predare, învățare și evaluare astfel încât scopul final al actului educațional să fie o bună adaptare la aceste cerințe în continuă schimbare a societății, în ansamblu. |
||||||
Cuvinte-cheie profesor, inovaţie, adaptare, transformare |
||||||
|