Articolul precedent |
Articolul urmator |
233 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-26 19:25 |
SM ISO690:2012 CERNEI, Cristina. Dezvoltarea competențelor de comunicare a elevilor prin participări colaborative la nivel național și internațional. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 2, 12-13 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2021, Ediția 2, pp. 112-116. ISBN 978-9975-46-583-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului Ediția 2, 2021 |
||||||
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului" 2, Chisinau, Moldova, 12-13 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 112-116 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The educational process in the 21st century has focused mainly on developing critical and complex thinking skills in order to promote creativity and openness to complex ideas. The National Curriculum in the Republic of Moldova have set as clear objectives the transversal competences as must have skills for the today’s learner. This goal can be easily achieved through the integration of the optional discipline “Education through Media”, that has been introduced in the system of education in 2017. Hence, this article focuses on the interdisciplinary and trans disciplinary approach of teaching the optional discipline “Education through Media” and integrating it in the mandatory discipline English as a foreign language. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie pentru media, gândire critică, competenţe transversale |
||||||
|