Consolidation of human capital through organizational impression management
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
345 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 19:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.4 (615)
Социальные процессы. Социальная динамика (583)
SM ISO690:2012
BÎTCA, Lucia. Consolidarea capitalului uman prin managementul impresiei organizaționale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 30-40. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Consolidation of human capital through organizational impression management

Consolidarea capitalului uman prin managementul impresiei organizaționale

CZU: 316.4

Pag. 30-40

Bîtca Lucia
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

Human capital is the main indicator of the performance of organizations operating in an information society and economy. Given that the success of today's organizations depends on the quality and loyalty of the people they have, we believe that an effort is needed to transform human resource management into human capital management. For this, it is important that there is a balanced alignment between the organization and the people at its disposal: dedicated, loyal, motivated employees and efficient organizations, with a clear and development-oriented identity. Human capital management involves an alignment between the individual and the organization of which he is a part of, being a challenge for current managers, but also for the future ones. This alignment facilitates efficient investments in the human capital of the organization, as well as the control of human capital losses. The main goals of human capital management remain the recruitment, retention and development of employees, goals that can be achieved through recruitment processes oriented to the culture and specifics of the organization, through performance management processes that meet both managers and employees expectations and by initiating development programs, in accordance with the objectives of the organization and the needs of the people. The traditional tools developed in personnel or human resources management will no longer be manipulative and controlling, thus being aligned with the new human capital policies. By focusing on the alignment between the organization and the individual, human capital management will allow the development of a permanent dialogue, a dialogue carried out from non-dominant positions between managers and the people they lead. Increasing competition in the organizational environment and strengthening human capital can greatly contribute to the ability to close existing development gaps and ensure a more competitive level, and the process of professional development must include not only setting career goals and training agreements, but also regular evaluations and the necessary feedback to be able to appreciate the progress made and the time frame.

Capitalul uman este principalul indicator al performanţei organizaţiilor care activează într-o societate şi o economie informaţională. În condiţiile în care succesul organizaţiilor din zilele noastre depinde de calitatea şi loialitatea oamenilor de care dispun, considerăm că este necesar un efort de transformare a managementului resurselor umane în managementul capitalului uman. Pentru acest lucru, este important ca între organizaţie şi oamenii de care dispune să existe o aliniere echilibrată: angajaţi dedicaţi, loiali, motivaţi şi organizaţii eficiente, cu identitate clară și orientate spre dezvoltare. Managementul capitalului uman presupune o aliniere între individ și organizaţia din care acesta face parte, fiind o provocare pentru managerii actuali, dar şi ai viitorului. Această aliniere facilitează realizarea unor investiţii eficiente în capitalul uman al organizaţiei, precum și controlul pierderilor de capital uman. Principalele scopuri ale managementului capitalului uman rămân recrutarea, păstrarea și dezvoltarea angajaţilor, scopuri ce pot fi atinse prin procese de recrutare orientate de cultura şi specificul organizaţiei, prin procese de management al performanţelor care să corespundă atât aşteptărilor managerilor, cât şi aşteptărilor angajaţilor şi prin iniţierea unor programe de dezvoltare, în concordanţă cu obiectivele organizaţiei şi cu nevoile oamenilor. Instrumentele tradiţionale dezvoltate în cadrul managementului personalului sau al resurselor umane nu vor mai fi manipulative şi de control, fiind astfel aliniate la noile politici în privinţa capitalului uman. Prin concentrarea asupra alinierii între organizaţiei și individ, managementul capitalului uman va permite dezvoltarea unui dialog permanent, un dialog purtat de pe poziţii nondominante între manageri și oamenii pe care aceştia îi conduc. Creșterea concurenței în mediul organizațional și consolidarea capitalului uman pot contribui mult la capacitatea de a reduce decalajele existente în procesul de dezvoltare și pot asigura un nivel mai competitiv, iar procesul dezvoltării profesionale trebuie să cuprindă nu numai stabilirea scopurilor carierei şi a acordurilor de pregătire, ci şi evaluări periodice și feedback-ul necesar pentru a se putea aprecia progresele înregistrate şi încadrarea în timp.

Cuvinte-cheie
impression management, impression management tactics, means of communication, human capital, organization,

managementul impresie, tactici de management al impresiei, mijloace de comunicare, capitalul uman, organizaţie