Semnificaţia multiplă a “valorii” în educaţia muzicală din perspectivă curriculară
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
231 0
SM ISO690:2012
TETELEA, Margarita. Semnificaţia multiplă a “valorii” în educaţia muzicală din perspectivă curriculară. In: Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan, 19-21 mai 2005, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005, Vol.2, pp. 8-12. ISBN 9975-931-83-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan
Vol.2, 2005
Conferința "Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului contemporan"
Bălți, Moldova, 19-21 mai 2005

Semnificaţia multiplă a “valorii” în educaţia muzicală din perspectivă curriculară

The values of music education in curricular context


Pag. 8-12

Tetelea Margarita
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2022


Rezumat

Nowadays the re-conception of education is oriented to human values, which are the expression of fundamental human experience. The up-to-date concept of Music Education deals with the term of “value” as an essential part of that “educated”; having an effective contribution to the appearance of value. As result we underline the goal of Music Education through its value and musical-philosophical aproach.In such a way, the musical value (musical culture) is transposed in a spiritual one (spiritual culture). The articol points out the fact that all the Curricular shuctures represent the falues of education, the curriculum itself bing an educational value.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Tetelea, M.S.</dc:creator>
<dc:date>2005</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>Nowadays the re-conception of education is oriented to human values, which are the expression of fundamental human experience. The up-to-date concept of Music Education deals with the term of &ldquo;value&rdquo; as an essential part of that &ldquo;educated&rdquo;; having an effective contribution to the appearance of value. As result we underline the goal of Music Education through its value and musical-philosophical aproach.In such a way, the musical value (musical culture) is transposed in a spiritual one (spiritual culture). The articol points out the fact that all the Curricular shuctures represent the falues of education, the curriculum itself bing an educational value.</p></dc:description>
<dc:source>Educaţia artistic-spirituală în contextul învăţământului  contemporan (Vol.2) 8-12</dc:source>
<dc:title>Semnificaţia multiplă a &ldquo;valorii&rdquo; &icirc;n educaţia muzicală din perspectivă curriculară</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>