The leader and leadership in local public services
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
421 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 13:16
SM ISO690:2012
GUDANĂ (VRABIE), Tincuţa. The leader and leadership in local public services. In: Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători, 1-3 iulie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial, INCE, 2021, p. 176. ISBN 978-9975-3486-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători 2021
Conferința "Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători"
Chişinău, Moldova, 1-3 iulie 2021

The leader and leadership in local public services

Leader-ul și leadership-ul în cadrul serviciilor publice locale

JEL: M1, J5, M5

Pag. 176-176

Gudană (Vrabie) Tincuţa
 
"Dunarea de Jos" University of Galati
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

The economic development triggers the evolution of the staff based on the promotion aspirations and possibilities, the training process, the internal and external organizational environment. So, an ever higher number of organizations emphasize and focus their policy on the quality of human resources, not only on the activity domain, as the staff, be it managing or not, is the user of organizational technologies and information,being thus the vital source. The influence and power in an organization is essential to the manager, which triggers power sources and methods that can be resorted to, in order to reach the purpose of the organization. Today, leadership is based on the interference of psychological aspects and concrete management situations, leading to the assessment of public services. Organizational evaluation helps identify the dynamics, the professional development of the human resource and has to be related to the regional specificity of the collectivity and the managerial component of the organization. Approaching this topic, especially in relation to local public services, is the interest that the leadership in general and the leadership in local public services should have in order to ensure and provide services to citizens, adapted to the demands of public administration.

Dezvoltarea economică determină o evoluție a personalului, ce are la bază aspirațiile și posibilitățile de promovare, procesul de pregătire profesională, mediul intern și cel extern al organizației. Astfel, un număr tot mai mare de organizații pun accent și își concentrează politica managerială pe calitatea resurselor umane, nu numai pe domeniul de activitate, deoarece personalul, manager sau non-manager, este utilizatorul informațiilor și a tehnologiilor din organizație, aceștia reprezentând sursa vitală. Influența și puterea existentă într-o organizație, este importantă pentru manager, ceea ce determină surse de putere și metode de putere la care se poate apela, pentru atingerea scopului pentru care este înființată organizația. Actualmente, leadership-ul este bazat pe interferența aspectelor psihologice și a situațiilor concrete de management, ce duc la evaluarea serviciilor publice. Evaluarea organizațională ajută la identificarea dinamicii, a dezvoltării profesionale a componentei resursei umane și trebuie raportată la specificul zonal al colectivității și a componentei manageriale a organizației. Abordarea acestui subiect, cu specială privire asupra serviciilor publice locale, reprezintă interesul pe care ar trebui să îl aibă leader-ul și leadership-ul pentru serviciile publice locale pentru a asigura și furniza servicii cetățenilor, adaptate la exigențele administrației publice locale.

Cuvinte-cheie
public service, leader, leadership,

serviciu public, leader, leadership