Lobbying - the efficiency of the voice of business assotiations
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
258 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-11 11:09
SM ISO690:2012
AFTENI, Laura. Lobbying - the efficiency of the voice of business assotiations. In: Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători, 1-3 iulie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial, INCE, 2021, p. 175. ISBN 978-9975-3486-4-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători 2021
Conferința "Tendințe contemporane ale dezvoltării științei: viziuni ale tinerilor cercetători"
Chişinău, Moldova, 1-3 iulie 2021

Lobbying - the efficiency of the voice of business assotiations

Lobby - eficiența vocii asociațiilor de afaceri

JEL: L21, L29, D72

Pag. 175-175

Afteni Laura
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 4 mai 2022


Rezumat

Recognition of a business association as an effective lobbyist for the interests of its members strengthens its public position and respect from politicians and the business community. Active work in the direction of lobbying interests directly leads to an increase in the number of members of such an organization. It also builds a reputation and a "high brand" that helps to promote and expand the demand for other paid services provided by the organization. Almost all business associations include in their mission such items as protecting and lobbying the interests of their members, namely actions designed to influence the development of laws, rules and regulations, the adoption of certain judicial decisions, the general position and views of political parties. This paper is aimed at analyzing and identifying the most successful lobbying practices that contribute to the creation of a favorable environment for business and entrepreneurship and thereby increase the success and prosperity of the national economy. Attention will also be paid to the analysis and definition of an effective lobbying strategy that allows the creation of a kind of beneficial cycle for business associations, when an increase in the number of members leads to an increase in income due to their contributions and the provision of paid services to them, and an increase in resources and expanded representation allow for even better and more effective lobbying for the interests of members of business associations.

Recunoașterea unei asociații de afaceri ca un lobbyist eficient pentru interesele membrilor săi întărește poziția sa publică și respectul din partea politicienilor și a comunității de afaceri. Munca activă în direcția intereselor de lobby duce direct la creșterea numărului de membri ai unei astfel de organizații. De asemenea, construiește o reputație și un „top brand” care ajută la promovarea și extinderea cererii pentru alte servicii plătite furnizate de organizație. Aproape toate asociațiile de afaceri includ în misiunea lor elemente precum protejarea și lobby-ul intereselor membrilor lor, și anume acțiuni menite să influențeze dezvoltarea legilor, normelor și reglementărilor, adoptarea anumitor decizii judiciare, poziția generală și punctele de vedere ale partidelor politice. Această lucrare vizează analiza și identificarea celor mai reușite practici de lobby care contribuie la crearea unui mediu favorabil pentru afaceri și antreprenoriat și, prin urmare, sporesc succesul și prosperitatea economiei naționale. Se va acorda, de asemenea, atenție analizei și definirii unei strategii eficiente de lobby care să permită crearea unui ciclu benefic pentru asociațiile de afaceri, atunci când o creștere a numărului de membri duce la o creștere a veniturilor datorită contribuțiilor lor și asigurării de servicii plătite către aceștia și o creștere a resurselor și o reprezentare extinsă permit un lobby și mai bun și mai eficient pentru interesele membrilor asociațiilor de afaceri.

Cuvinte-cheie
Manadgement, business assotiations, lobby, business objectives of the firm,

management, associatii de afaceri, lobby, obiectivele de afaceri ale firmei