Valorificarea educației muzeale a elevilor în cadrul colaborării școală-muzeu-familie- comunitate în contextul crizei pandemice
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
272 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 11:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.43:069.12+37.064.1 (2)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3998)
Музеи. Постоянные выставки (506)
Общественные проблемы обучения и воспитания. Контакты учебного заведения с учащимися (118)
SM ISO690:2012
FILIPSKI, Tatiana. Valorificarea educației muzeale a elevilor în cadrul colaborării școală-muzeu-familie- comunitate în contextul crizei pandemice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice, 18-22 iunie 2021, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 262-267. ISBN 978-9975-46-541-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p262-267
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice 2021
Conferința "Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice"
Chisinau, Moldova, 18-22 iunie 2021

Valorificarea educației muzeale a elevilor în cadrul colaborării școală-muzeu-familie- comunitate în contextul crizei pandemice

The valorization of students museum education within the school – museum – family – community interconnectivity during the pandemic crisis

DOI:https://doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p262-267
CZU: 37.013.43:069.12+37.064.1

Pag. 262-267

Filipski Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

Articolul reflectă impactul crizei pandemice asupra procesului de educație muzeală a elevilor și vizează colaborarea instituțiilor de învățământ cu muzeele, familia și comunitatea în această perioadă dificilă pentru întreaga societate. În acest sens, am întocmit mai multe acorduri de colaborare centrate pe optimizarea educației muzeale și a interrelaționării instituțiilor de învățământ-muzeu-familie-comunitate, realizând un program axat pe educația muzeală desfășurat online, în care au fost implicați sistematic și activ elevi, studenți, pedagogi, manageri școlari, specialiști din diverse domenii de activitate și părinți. În urma evaluării activităților de educație muzeală, am observat că toți actorii implicați au manifestat interes evident pentru cunoașterea patrimoniului național și universal, apreciind la nivel înalt programul și parteneriatul realizat.

The article reflects on the pandemic crisis impact on museal education of students and touches the problem of collaboration of educational institution with museum, family and community in this period, which is difficult for the entire society. In this context were developed and signed multiple collaboration contracts in the view of museum education process optimisation and educational institution-museum-family-community interoperability, building an online oriented museum education methodology, in which were actively and sistematically involved pupils, students, proffesors, school managers, proffessionals in different domains, and parents. As result of assesment of museum education activities, was especially notified that all involved actors actively shown interest in national and universal heritage, higly apreciating the developed partnership.

Cuvinte-cheie
muzeu, educaţie muzeală, valori, patrimoniu muzeal, familie, elev, instituţie de învăţământ, criză pandemică.,

museum, museum education, values, museum heritage, family, student, educational institution, pandemic crisis.