Implementarea e-/d-learning in școlile profesionale tehnice din Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
344 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-08 17:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.43:377.36(478) (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
Профессиональное образование. Технические школы. Профессиональные колледжи. Политехникумы (273)
SM ISO690:2012
IEȘEANU, Dumitru, BRAGARU, Tudor. Implementarea e-/d-learning in școlile profesionale tehnice din Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 9(149), pp. 21-30. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5779487
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(149) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Implementarea e-/d-learning in școlile profesionale tehnice din Republica Moldova

Implementation of e-learning in the vocational-technical schools of the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5779487
CZU: 37.018.43:377.36(478)

Pag. 21-30

Ieșeanu Dumitru1, Bragaru Tudor2
 
1 Școala Profesională nr. 2, Cahul,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2021


Rezumat

În situația actuală de criză pandemică, învățarea electronică (e-Learning, distance/d-Learning) devine cea mai atractivă și răspândită formă de educație. Diverse platforme de e-/d-Learning permit învățarea practic a orice, de către oricine, de oriunde este acces la Internet și oricând este necesar individului, conform nivelului de pregătire și constrângerilor personale. Implementarea e-/d-Learning necesită anumite infrastructuri/dotări, platforme și instrumente, schimbări organizaționale, pregătirea personalului etc. În lucrare este prezentat un expres-studiu al bunelor practici și experiențe naționale/internaționale din domeniu, precum și al gradului de utilizare e-/d-Learning în școlile profesionale tehnice (ȘPT) din Republica Moldova (RM) cu scopul de a fi trasate unele direcții strategice de dezvoltare durabilă și îmbunătățire a procesului educațional în ȘPT.

In the current situation of pandemic crisis, electronic learning (e-Learning) and distance learning (d-Learning) is becoming the most attractive and widespread form of education. Various e-/d-Learning platforms allow the learning of practically anything, by anyone, from wherever there is access to the Internet and whenever it is necessary to the person, in line with the individual level of training and personal constraints. The implementation of e-/d-Learning requires certain infrastructure/endowments, platforms and tools, organisational changes, staff training etc. The paper presents an express study of good practices and national/international experiences in the field, as well as the degree of use of e-/d-Learning in technical vocational schools in the Republic of Moldova in order to outline some strategic directions for sustainable development and improvement of the educational process in vocational schools.

Cuvinte-cheie
învățământ electronic (e-Learning), învățământ electronic la distanță (d-Learning), platforme de e-Learning/d-Learning, Tehnologii Informaţionale şi Comunicaţionale (TIC), Internet, servicii de cloud computing (IaaS, PaaS, SaaS), terminale de acces la platformele de e-Learning/d-Learning,

e-learning, d-Learning, e-Learning/d-Learning platforms, information and communication technology, Internet, cloud computing services (IaaS, PaaS, SaaS), terminals for access to e-Learning/d-Learning platforms