Educația pentru și prin valori în curricula disciplinelor socioumanistice de liceu din românia și din Republica Moldova
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
392 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 22:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034:373.5.046.16(498+478) (1)
Воспитание. Обучение. Образование (14334)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2016)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Ștefania-Mona-Lisa. Educația pentru și prin valori în curricula disciplinelor socioumanistice de liceu din românia și din Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 9(149), pp. 12-15. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5779438
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(149) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Educația pentru și prin valori în curricula disciplinelor socioumanistice de liceu din românia și din Republica Moldova

Education for and through values in the curriculum of high school socio-humanistic disciplines from Romania and the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5779438
CZU: 37.034:373.5.046.16(498+478)

Pag. 12-15

Ciobanu Ștefania-Mona-Lisa
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2021


Rezumat

În acest articol ne propunem o analiză comparată a produselor curriculare de la disciplinele socioumanistice din România și din Republica Moldova din perspectiva valorilor. În acest context, articolul evidențiază, pe de o parte, convergența sau divergența unor finalități ale educației din perspectiva formării valorilor în curricula disciplinelor socioumanistice ale ciclului liceal din cele două state și, pe de altă parte, necesitatea fundamentării unei viziuni comune asupra unei educații prin și pentru valori.

In this article we carried out a comparative analysis of curricular products of the socio-humanistic disciplines in Romania and the Republic of Moldova from the perspective of values. In this context, the article highlights, on the one hand, the convergence or divergence of educational purposes from the perspective of values formation in the curriculum of humanities in high school in these two states and on the other hand, the need to base a common vision on education through and for values.

Cuvinte-cheie
educaţie, valoare, axiologie, curriculum, științe socioumanistice, elevi de liceu, paradigmă,

education, value, axiology, curriculum, socio-humanities sciences, high school students, paradigm