Provocări ale culturii organizaționale în perioada pandemiei de coronavirus COVID-19
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
946 129
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 18:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.73:616-036.21 (1)
Организационное управление (145)
Патология. Клиническая медицина (6964)
SM ISO690:2012
CEACÎR (NISTIRIUC), Irina. Provocări ale culturii organizaționale în perioada pandemiei de coronavirus COVID-19. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2021, nr. 1(185), pp. 75-87. ISSN 1957-2294. DOI: https://doi.org/10.53783/18572294.21.185.06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 1(185) / 2021 / ISSN 1957-2294

Provocări ale culturii organizaționale în perioada pandemiei de coronavirus COVID-19

Challenges of organizational culture during the COVID-19 coronavirus pandemic

DOI:https://doi.org/10.53783/18572294.21.185.06
CZU: 005.73:616-036.21

Pag. 75-87

Ceacîr (Nistiriuc) Irina
 
Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 5 noiembrie 2021


Rezumat

În articol sunt examinate provocările cu care se pot confrunta la locul de muncă atât managerii, cât și ceilalți angajați în perioada pandemiei de COVID-19. O atenție sporită se acordă rolului culturii organizaționale în perioada de tranziție de la munca de birou la activitatea online, astfel încât majoritatea elementelor ei de bază se readaptează. Schimbarea care se produce în întreaga lume aduce un disconfort și o necesitate de adaptare la condiții altfel decât au fost până la pandemie și într-un ritm rapid. La fel, un accent deosebit se pune pe analiza relațiilor manager-angajat, dar și pe posibilitatea sau imposibilitatea păstrării locului de muncă sau avansării în funcție în această perioadă de criză. Se arată care sunt obstacolele care determină eșecul la locul de muncă, dar care sunt și benefifi ciile adaptării la munca online și la procesul de digitalizare. Se explică cum ar trebui să acționeze atât liderii, cât și angajații pentru a spori și efifi cientiza serviciile pe care le oferă în perioada pandemiei, dar și efectele care s-ar putea produce în perioada post COVID-19. În articol este analizată printr-un studiu calitativ și situația la locul de muncă a angajaților din Republica Moldova și a valorilor predominante în perioada pandemiei în organizațiile în care activează.

This article examines challenges that can be confronted at work by managers and other employees during the COVID-19 coronavirus pandemic. Increased attention is give to the role of organizational culture in the transition period from ofice work to online activity, such that several basic elements are readjusted. The change that is taking place around the world brings discomfort and a need to adapt to conditions other than they were before the pandemic and at a rapid pace. At the same time, a special emphasis is placed on the analysis of the manager-employee relations, but also on the possibility or impossibility of keeping the job or advancing in this period of crisis. It shows what are the obstacles that determine failure in the workplace, but what are the benefifi ts of adapting to online work and the digitization process. It explains how the leaders and employees should act to increase and streamline the services they provide during the pandemic, but also the effects that could occur in the postCOVID-19 period. The article analyzes through a qualitative study the situation at work of employees in the Republic of Moldova and the predominant values during the pandemic in the organizations in which they operate.

Cuvinte-cheie
COVID-19, pandemie, cultura organizaţională, organizaţie, lider, angajati, loc de muncă, valori, nivel ierarhic, comunicare, schimbare, adaptare,

COVID-19, pandemic, organizational culture, organization, leader, employees, job, values, hierarchical level, communication, change, adaptation