Articolul precedent |
Articolul urmator |
344 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-05 23:10 |
SM ISO690:2012 SADOVEI, Larisa. Relevanța științifică a modelului în cercetările pedagogice. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.1, pp. 145-160. ISBN 978- 9975-76-346-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane Ediția 1, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 145-160 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Models provide representations of scientific concepts that can make the ideas more understandable. In this article it is prezentet how modeling requires the user to make links between the model and the reality that is being modelled. This activity includes the assessment of the model itself and an evaluation of how the model maps to the scientific concepts represented. |
||||||
Cuvinte-cheie model, modeling, education science, pedagogy |
||||||
|