Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
657 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 13:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01:39 (12) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4076) |
Этнография. Жизнь народа. Обычаи. Образ жизни. Фольклор (2300) |
SM ISO690:2012 PLOŞNIŢĂ, Elena. Consideraţii privind rolul patrimoniului etnografic în educaţie. In: Revista de Etnologie şi Culturologie, 2021, nr. 29, pp. 116-121. ISSN 1857-2049. DOI: https://doi.org/10.52603/rec.2021.29.16 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Etnologie şi Culturologie | ||||||
Numărul 29 / 2021 / ISSN 1857-2049 /ISSNe 2537-6152 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/rec.2021.29.16 | ||||||
CZU: 37.01:39 | ||||||
Pag. 116-121 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul tratează educaţia şi instruirea ca două componente esenţiale ale procesului de identificare, valorificare, păstrare şi transmitere a cunoştinţelor şi aptitudinilor, de conştientizare a valorilor transmise de patrimoniul etnografic. Autoarea propune utilizarea patrimoniului etnografic în procesul educaţional ţinând cont de necesităţile şi provocările societăţii contemporane. În opinia autoarei astăzi este necesară încurajarea abordării patrimoniului etnocultural din punct de vedere interdisciplinar şi internaţional, studierea şi cunoaşterea modului în care patrimoniul poate ajuta la satisfacerea nevoilor altor sectoare, evaluarea şi asigurarea sustenabilităţii cercetării şi a educaţiei. Educaţia de calitate implică respect faţă de diversitatea culturală, faţă de identitate şi individualitate. Elementele de patrimoniu etnografic, existenţa instituţiilor tradiţionale pot asigura socializarea, incluziunea şi coeziunea în comunitate. Iar susţinerea meşteşugurilor tradiţionale ca industrii creative şi surse de venit este actuală şi necesară pentru dezvoltarea societăţii. Sarcina actuală în educaţie ar trebui să fie în a contribui, în a sprijini crearea noii culturi, a unei noi concepţii a societăţii moldoveneşti, o cultură care să răspundă la necesităţile epocii contemporane, având în vedere arhetipul şi particularităţile etnopsihologiei moldoveneşti, o cultură care să contribuie la consolidarea etnică, să răspundă celor două provocări existente în lumea contemporană: globalizarea şi păstrarea identităţii locale; tradiţia şi noile tehnologii. |
||||||
Cuvinte-cheie patrimoniu etnografic, educaţie, instruire, cercetare, cooperare, этнографическое наследие, воспитание, обучение, исследование, сотрудничество, ethnographic heritage, education, training, research, Cooperation |
||||||
|