Inteligenţa emoţională la adolescenţii din familii monoparentale şi din familii complete
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
846 194
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 15:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3934)
SM ISO690:2012
SAVCA, Lucia, PATRAȘCU, Alina. Inteligenţa emoţională la adolescenţii din familii monoparentale şi din familii complete. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 4, pp. 64-77. ISBN 978-9975-46-424-6. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 4, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Inteligenţa emoţională la adolescenţii din familii monoparentale şi din familii complete

CZU: 37.015.3

Pag. 64-77

Savca Lucia1, Patrașcu Alina2
 
1 Institutul de Ştiinţe Penale şi Criminologie Aplicată,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

Emotional regulation is a key component of strong families. The ability to discern when and how to express emotions can assist individual family members in building and maintaining 64egal64ve relationships. Family architecture and childhood attachments will be reflected in the flexibility and resilience of the adolescent, but especially of self-consciousness. Relationships initiated during childhood affect how adolescents see the availability of parents and form relationships with others. At the same time, family education and childhood attachments will be reflected in the teenager’s emotional intelligence.

Relațiile inițiate în copilărie afectează modul în care adolescenții văd disponibilitatea părinților și formează relații cu ceilalți. Succesul acestor relații depinde de nivelul de dezvoltare a inteligenței emoționale, considerat ca fiind esențial pentru o viață de succes. Abilitatea de a discerne când și cum să-și exprime emoțiile poate ajuta indivizii şi membrii familiei în construirea și menținerea relațiilor pozitive. Reglarea emoțională este o componentă-cheie a familiilor puternice. Totodată, educaţia din familie și atașamentele din copilărie se vor reflecta în inteligenţa emoţională a adolescentului.

Cuvinte-cheie
adolescence, family, attachment, emotional intelligence .,

adolescenta, arhitectură familială, ataşament, Inteligenţa emoţională, integrare structurală