The role of musical thinking in the creation of artistic image in the pianistic study
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
568 4
Ultima descărcare din IBN:
2021-06-10 22:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:786.2 (6)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (4072)
Музыка (1826)
SM ISO690:2012
GRANETSKAYA, L.. The role of musical thinking in the creation of artistic image in the pianistic study. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine, Ed. 3, 11-12 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Ediția 3, pp. 125-126. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine
Ediția 3, 2021
Conferința "Yesterday’s heritage – implications for the development of tomorrow’s sustainable society"
3, Chişinău, Moldova, 11-12 februarie 2021

The role of musical thinking in the creation of artistic image in the pianistic study

Rolul gândirii muzicale în crearea imaginii artistice în studiul pianistic

CZU: 37.016:786.2

Pag. 125-126

Granetskaya L.
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2021


Rezumat

Inspired by artistic ideas, the composer synthesizes the artistic concept, called musical image, encoding feelings, feelings in graphic signs and musical symbols. The performer takes the opposite path to the ideational matrix - applying the competence of interpreting the musical image. By deciphering the text, the performer re-creates the musical image conceived by the author and archived in the form of symbols conventional. Finally, the music reaches the state of reality being enlivened, sounded by the performer. The study of musical creation requires from the performer the psycho-cognitive, emotional-rational and psycho-motor input. The involvement of musical thinking in the process of performing music is a natural postulate. The author pleads for coloring the cognitive activity of the performer artist by direct appeal to such psychic processes as imagination, memory, inner perception (hearing and intonation understanding of the musical message). The research is done from the perspective of the piano training of the music teacher.

Inspirat de idei artistice, compozitorul sintetizează conceptul artistic, numit imagine muzicală, încifrând sentimentele, trăirile în semne grafice şi simboluri muzicale. Interpretul parcurge calea inversă spre matricea ideatică – aplicând competenţa de interpretare a imaginii muzicale. Descifrând textul, interpretul re-creează imaginea muzicală concepută de autor şi arhivată în formă de simboluri convenţionale. În sfârşit, muzica atinge starea de realitate fiind însufleţită, sonorizată de către interpret. Studiul creaţiei muzicale solicită de la interpret aportul psiho-cognitiv, emoţional-raţional şi psiho-motoric. Implicarea gândirii muzicale în procesul de interpretare a muzicii este un postulat firesc. Autorul pledează pentru colorarea activităţii cognitive a artistului interpret prin apel direct la astfel de procese psihice ca imaginaţia, memoria, percepţia interioară (auzirea şi înţelegerea intonaţională a mesajului muzical). Cercetarea se face din perspectiva formării pianistice a profesorului de muzică.