Experiențe internaționale în asigurarea asistenței psihologice din sistemul de învățământ general (Belgia).
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
528 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-29 12:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[159.9.07+37.015.3]:373(493) (1)
Психология (3442)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3998)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2078)
SM ISO690:2012
GUŢU, Olga. Experiențe internaționale în asigurarea asistenței psihologice din sistemul de învățământ general (Belgia).. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 87-90. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557182
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Experiențe internaționale în asigurarea asistenței psihologice din sistemul de învățământ general (Belgia).

International experience in insurences the psychological assistance in the general education system (Belgium)

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557182
CZU: [159.9.07+37.015.3]:373(493)

Pag. 87-90

Guţu Olga
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2021


Rezumat

În acest studiu prezentăm rezultatele unei analize teoretice explorative a practicilor internaționale privind asigurarea activității psihologice în sistemul de învățământ general, în mod special pentru Belgia. Se trec în revistă ierarhizarea și structura comisiei de psihologi, cadrul de activitate a sectoarelor asistenței psihologice și contribuția abilităților membrilor acestora pentru societatea belgiană. De asemenea, argumentăm importanța cunoașterii practicii internaționale în analiza și restructurarea activității psihologice pentru Republica Moldova. O problemă importantă care are o mare influenţă asupra asistenţei psihologice este stabilirea responsabililor de coordonarea şi monitorizarea activităţii psihologice. Acest aspect este bine determinat în asistenţa psihologică din Belgia. Pentru promovarea unei asistenţe psihologice de calitate în Republica Moldova este necesar de a construi această activitate prin conceptele-cheie: consultanţă, evaluare, intervenţie, cercetare

In this study, we present the results of a theoretical analysis of international practices regarding the insurance of psychological activity in the general education system, especially in that of Belgium . The hierarchy and structure of the Commission of Psychologists, the activity framework of the sectors and the contribution of the abilities of their members to the society are reviewed. We also argue the importance of knowledge of international practice in the analysis and restructuring of psychological activity for the Republic of Moldova. An important problem that has a great influence on psychological assistance is the establishment of those responsible for coordinating and monitoring the psychological activity. This aspect is well determined in psychological assistance in Belgium.

Cuvinte-cheie
asistenţă psihologică, psiholog școlar, cod deontologic, FBP, evaluare, intervenție,

psychological assistance, school psychologist, the code of ethics, BFP, evaluation, intervention