Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
528 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-29 12:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[159.9.07+37.015.3]:373(493) (1) |
Психология (3442) |
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3998) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2078) |
SM ISO690:2012 GUŢU, Olga. Experiențe internaționale în asigurarea asistenței psihologice din sistemul de învățământ general (Belgia).. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 87-90. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557182 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557182 | ||||||
CZU: [159.9.07+37.015.3]:373(493) | ||||||
Pag. 87-90 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest studiu prezentăm rezultatele unei analize teoretice explorative a practicilor internaționale privind asigurarea activității psihologice în sistemul de învățământ general, în mod special pentru Belgia. Se trec în revistă ierarhizarea și structura comisiei de psihologi, cadrul de activitate a sectoarelor asistenței psihologice și contribuția abilităților membrilor acestora pentru societatea belgiană. De asemenea, argumentăm importanța cunoașterii practicii internaționale în analiza și restructurarea activității psihologice pentru Republica Moldova. O problemă importantă care are o mare influenţă asupra asistenţei psihologice este stabilirea responsabililor de coordonarea şi monitorizarea activităţii psihologice. Acest aspect este bine determinat în asistenţa psihologică din Belgia. Pentru promovarea unei asistenţe psihologice de calitate în Republica Moldova este necesar de a construi această activitate prin conceptele-cheie: consultanţă, evaluare, intervenţie, cercetare |
||||||
Cuvinte-cheie asistenţă psihologică, psiholog școlar, cod deontologic, FBP, evaluare, intervenție, psychological assistance, school psychologist, the code of ethics, BFP, evaluation, intervention |
||||||
|