Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
981 159 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 21:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (295) |
Психология (3416) |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Aurelia, PANCZI, Violina. Motivația pentru dezvoltarea personala la adolescenți. In: Vector European, 2020, nr. 2, pp. 160-166. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 2 / 2020 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 160-166 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prin dezvoltare, în general, se înțelege un proces complex de trecere de la inferior la superior, de la simplu la complex, de la vechi la nou, printr-o succesiune de etape, de stadii. Dezvoltarea personalității se manifestă prin incorporarea și constituirea de noi conduite și atitudini care permit adaptarea activa la cerințele mediului natural și socio-cultural. Dezvoltarea permite și facilitează constituirea unor relații din ce în ce mai diferențiate și mai subtile ale ființei umane cu mediul în care trăiește și se formează. În prezent, dezvoltarea personală nu mai este o opinie, ci o necesitate, care merită a fi urmărită cu atenţie pas cu pas. Principalele sarcini ale adolescentei este dobândirea conştiinţei de sine ca expresie a identităţii ego-ului. Motivația este considerată unul dintre domeniile cheie, în procesul autoreglării la adolescent în dezvoltarea personală. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare personală, identitate, conştiinţă, motivaţie, personal development, identity, awareness, motivation |
||||||
|