Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-24 14:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81’374.2:373.46:339.138 (1) |
Языкознание и языки. Лингвистика (5174) |
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2142) |
Общие вопросы торговли. Рынок (827) |
![]() DRUŢĂ, Inga, VIERU, Lidia, VLAS, Mariana. Definiții specializate ale termenilor de marketing. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Paul GOMA In memoriam. Est-etica rezistenței prin adevăr, 6 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2020, Ediţia 14, pp. 94-100. ISBN 978-9975-3392-9-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european Ediţia 14, 2020 |
||||||
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european" Chişinău, Moldova, 6 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 81’374.2:373.46:339.138 | ||||||
Pag. 94-100 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Definiţia constituie problema esențială în orice terminologie. Caracterul normat al terminologiei „interne” impune, în general convenţional, o anumită definiţie care să permită reprezentarea conceptual-semantică. Această definiţie, cu aproximări care nu trebuie însă să afecteze „nucleul dur” al sensului specializat, se transmite şi în terminologia „externă”. Distincţia dintre definiţiile ştiinţifice şi cele preştiinţifice sau uzuale permite să diferenţiem lexicul specializat de cel comun, iar în interiorul lexicului specializat funcționează ca posibilitate de a face mai accesibili termenii specializaţi vorbitorilor obişnuiţi. În lucrare se analizează criteriile pe care se fundamentează definițiile terminografice în domeniul marketingului. |
||||||
Cuvinte-cheie termen, concept, definiţie, structură conceptuală, marketing, dicționare specializate, term, concept, definition, conceptual structure, marketing, specialized dictionaries |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Druţă, I.G.</dc:creator> <dc:creator>Vieru, L.E.</dc:creator> <dc:creator>Vlas, M.T.</dc:creator> <dc:date>2020</dc:date> <dc:description xml:lang='ru'><p>Definiţia constituie problema esențială în orice terminologie. Caracterul normat al terminologiei „interne” impune, în general convenţional, o anumită definiţie care să permită reprezentarea conceptual-semantică. Această definiţie, cu aproximări care nu trebuie însă să afecteze „nucleul dur” al sensului specializat, se transmite şi în terminologia „externă”. Distincţia dintre definiţiile ştiinţifice şi cele preştiinţifice sau uzuale permite să diferenţiem lexicul specializat de cel comun, iar în interiorul lexicului specializat funcționează ca posibilitate de a face mai accesibili termenii specializaţi vorbitorilor obişnuiţi. În lucrare se analizează criteriile pe care se fundamentează definițiile terminografice în domeniul marketingului.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>Definition is the key issue in any terminology. The normative character of the „internal” terminology imposes, generally conventional, a certain definition that allows the conceptual-semantic representation. This definition, with approximations that must not affect the „hard core” of the specialized meaning, is also conveyed in the „external” terminology. The distinction between scientific definitions and pre-scientific or usual ones allows us to differentiate the specialized lexicon from the common one, and within the specialized lexicon it works as a possibility to make specialized terms more accessible to casual speakers. The paper analyzes the criteria on which the terminographic definitions in the field of marketing are based.</p></dc:description> <dc:source>Filologia modernă: realizări şi perspective în context european (Ediţia 14) 94-100</dc:source> <dc:subject>termen</dc:subject> <dc:subject>concept</dc:subject> <dc:subject>definiţie</dc:subject> <dc:subject>structură conceptuală</dc:subject> <dc:subject>marketing</dc:subject> <dc:subject>dicționare specializate</dc:subject> <dc:subject>term</dc:subject> <dc:subject>concept</dc:subject> <dc:subject>definition</dc:subject> <dc:subject>conceptual structure</dc:subject> <dc:subject>marketing</dc:subject> <dc:subject>specialized dictionaries</dc:subject> <dc:title>Definiții specializate ale termenilor de marketing</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>