Ghidarea social-pedagogică a copilului în cadrul sistemului de învăţământ complementar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
539 0
SM ISO690:2012
VOLCOV, Valeriu. Ghidarea social-pedagogică a copilului în cadrul sistemului de învăţământ complementar. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne: conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 1-a. , pp. 212-218. ISBN 978-9975-48-066-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne
Partea 1-a. , 2014
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne"
Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014

Ghidarea social-pedagogică a copilului în cadrul sistemului de învăţământ complementar


Pag. 212-218

Volcov Valeriu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 23 februarie 2020


Rezumat

The article presents a vision of children's social-pedagogical guidance process within complementary education system. In this context, it outlines three groups of purposes of social-pedagogical guidance – ideal, personified and procedural purposes, and tasks, which solutions in the process of social-pedagogical guidance. There are described the stages of the process and the principles of social-pedagogical guidance.    

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Volcov, V.</creatorName>
<affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Ghidarea social-pedagogică a copilului &icirc;n cadrul sistemului de &icirc;nvăţăm&acirc;nt complementar</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2014</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-48-066-6</relatedIdentifier>
<dates>
<date dateType='Issued'>2014</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article presents a vision of children&#39;s social-pedagogical guidance process within complementary education system. In this context, it outlines three groups of purposes of social-pedagogical guidance &ndash; ideal, personified and procedural purposes, and tasks, which solutions in the process of social-pedagogical guidance. There are described the stages of the process and the principles of social-pedagogical guidance.&nbsp; &nbsp;&nbsp;</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>