Articolul precedent |
Articolul urmator |
807 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-03 21:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.356.2+37.018.1-053.6 (1) |
Social structure. Society as a social system (982) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 SZMAGAJ, Karolina, BARTOSZEWSKI, Jakub. Rodzinne implikacje zachowań agresywnych adolescentów. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul general: tradiție și inovație , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. I, pp. 265-277. ISBN 978-9975-76-289-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tradiţie şi inovaţie în educaţie Vol. I, 2019 |
||||||
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie" 1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.356.2+37.018.1-053.6 | ||||||
Pag. 265-277 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The process of upbringing is fundamental to shaping child's personality. Parents undertaking educational work already at the moment of birth of a child, take certain attitudes and educational systems towards him. The article presents the correlations that occur between a democratic and inconsistent educational system, and the emergence of aggressive behaviors among adolescents. |
||||||
Cuvinte-cheie family, aggression, educational system, parental attitude, democratic educational system, inconsistent educational system |
||||||
|